اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران:

صداو سیما از تبلیغ کالای خارجی دست بردارد

خبرگزاری فارس: رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به اینکه صداو سیما از تبلیغ کالای خارجی دست بردارد، گفت:‌ برای مصرف کالای داخلی باید فرهنگ‌سازی شود.

صداو سیما از تبلیغ کالای خارجی دست بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نظام‌الدین برزگری ظهر امروز در همایش تجلیل فعالان بخش صنعت و معدن مازندران در ساری، اظهار داشت: در این شرایط نامناسب، شور و جنبش فعالان اقتصادی مازندران، جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: دشمن با تمام توان، جمهوری اسلامی را نشان گرفته و این بار جنگ اقتصادی را در پیش گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه 1.6 مقالات علمی دنیا در سال گذشته توسط ایرانی‌ها ارائه شده، گفت: دشمن نمی‌تواند ببیند علومی که تا دیروز در اختیار آنها بود، امروز جوانان ما به آن علوم دست یابند.

رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با بیان اینکه امسال سخت‌ترین تحریم‌ها را در 33 سال اخیر داشته‌ایم، متذکر شد:‌ اما با تدابیر داعیانه رهبری، این تحریم‌ها اثرگذار نیست.

برزگری با اشاره به اینکه بگذارید نفت ما را تحریم کنند، افزود:‌ تا دیروز بحث تحریم را به جد پیگیری می‌کردند، اما یکی پس از دیگری، کشورها را از این وضعیت خارج می‌کنند.

وی با بیان اینکه بودجه عمومی دولت نباید متکی به نفت باشد، تصریح کرد: باید از تولید و به ویژه تولید صادرات محور حمایت کرد.

این مسئول ادامه داد:‌ دولت در سال جاری 70 میلیارد دلار برای صادرات غیرنفتی، هدف‌گذاری کرده است.

رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خاطرنشان کرد:‌ واحدهای تولیدی در شرایط فعلی، مشکل کمبود نقدینگی دارند.

وی یادآور شد:‌ در سال حمایت از تولید ملی، ارتقای کیفیت کالای ایرانی، وظیفه تولیدکنندگان است و نباید 70 میلیارد دلار واردات داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه صداو سیما از تبلیغ کالای خارجی دست بردارد، خاطرنشان کرد:‌ برای مصرف کالای داخلی باید فرهنگ سازی شود.

رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران متذکر شد:‌ اگر با هم حرکت کنیم، دوران تحریم کوتاه می‌شود.

برزگری در پایان اذعان داشت:‌ قرارگاهی در بانک مرکزی با حضور سه وزیر اقتصادی تشکیل شده که اعتبارات خاص ارزی و ریالی را از صندوق ذخیره در نظر گرفته‌اند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول