اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:

سهم بهره‌وری اقتصادی از صنعت گردشگری افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: سهم بهره‌وری اقتصادی از صنعت گردشگری باید افزایش یابد.

سهم بهره‌وری اقتصادی از صنعت گردشگری افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابوالفضل روغنی گلپایگانی پیش‌از‌ظهر امروز پنج‌شنبه در مراسم افتتاح تالار همایش‌های هتل سالاردره با اعلام اینکه کشور ما از لحاظ تاریخی در ردیف 10 کشور برتر گردشگری دنیا قرار دارد، بیان کرد: ایران در تمام فصول سال مزیت گردشگری دارد و باید فرصتی ایجاد شود تا از امکانات گردشگری کشور استفاده شود.

روغنی گلپایگانی خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری کشور برخی موانع وجود دارد که با رفع آن می‌توان میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بهره‌وری اقتصادی از صنعت گردشگری را در دنیا بیش از کسب درآمد از طریق نفت دانست و گفت: کشور ما از بدو استخراج نفت تاکنون یک‌هزار و 700 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است در حالیکه دنیا از گردشگری هزار میلیارد دلار سهم برده است.

وی افزود: با توجه به تمام تنگناهای موجود سهم بهره‌وری اقتصادی از صنعت گردشگری بیش از کسب درآمد از طریق نفت است.

روغنی گلپایگانی در بررسی از وضعیت گردشگری در دنیا به کشورهای برزیل و ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: کشور ترکیه که در همسایگی ما قرار دارد 120 میلیارد دلار از گردشگری کسب درآمد کرد در حالیکه تا چند سال اخیر از مقروضان جهان بود.

وی با تاکید براینکه در وضعیت موجود باید فرصت های گردشگری در کشور ایجاد شود، بیان کرد: شرکت گردشگری سالاردره با هدف توسعه گردشگری اقدام به ایجاد فضاهای توریستی کرده است که با این هدف توانسته در مدت 10 ماه تالار همایش‌های خود را در بنایی به مساحت 1750 مترمربع با ظرفیت یک‌هزار نفر کاری ماندگار برای رفاه هم استانی‌ها راه‌اندازی کند.

این مسئول استانی گفت: در چارچوب بحث گردشگری باید میزبان توریسم داخلی و خارجی باشیم که در این بخش شرکت گردشگری سالاردره دو فاز دیگر از پروژه‌های گردشگری را در برنامه‌های توسعه صنعت توریسم خود قرار است.

وی از حمایت تسهیلاتی بانک ملی در اجرای پروژه‌های شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خبر داد و گفت: تسهیلات بانک ملی در اجرا و بهره‌برداری به موقع از پروژه گردشگری سالار دره تاثیرگذار بود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در بخش دیگری با تبریک اعیاد شعبانیه به فضیلت این ماه مبارک پرداخت و اظهار داشت: شیعیان باید به عنوان منتظران واقعی امام عصر (عج) زمینه ظهور را در زمان غیبت فراهم کنند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از مدیر پروژه تالار همایش‌های سالاردره، مسئول تاسیسات و مدیرعامل شرکت گردشگری سالاردره تجلیل شد.

در حاشیه افتتاح تالار همایش‌های هتل سالاردره، عملیات اجرایی فاز دوم گردشگری که اجرای طرح جکوزی و استخر در مجاورت تالار است، آغاز شد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول