اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گمیشان:

شکوفایی اقتصادی در گمیشان با تامین مکانیزاسیون میسر می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گمیشان گفت: با تامین مکانیزاسیون کشاورزی، شکوفایی اقتصاد در گمیشان میسر می‎شود.

شکوفایی اقتصادی در گمیشان با تامین مکانیزاسیون میسر می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد ایری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان گمیشان اظهار داشت: خرید تراکتور برای هر خانواده موجب اشتغالزایی حداقل دو یا سه نفر می‎شود.

وی در خصوص تسهیلات خرید تراکتور در شهرستان گمیشان بیان کرد: خرید تراکتور سبب افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شده و تا حدودی کمبود تراکتور جبران می‎شود چرا که همه ساله در یک فرصت زمانی چیزی حدود 12 الی 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی به دلیل کمبود تراکتور، ادوات کشاورزی، وقوع شرایط جوی، آب‎گرفتگی و باتلاقی به صورت نکاشت باقی می‎ماند.

رئیس جهاد کشاورزی گمیشان در خصوص عدم جذب به‎ موقع اعتبارات و تسهیلات اختصاصی ابراز گله‎مندی کرد و افزود: فقدان ادارات کار و امور اجتماعی، منابع‎ طبیعی و آبخیزداری، آب منطقه‎ای، بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل تسهیلات، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت همچنین امور اقتصادی و دارایی سبب شده تا در اخذ تسهیلات با مشکلاتی مواجه شویم.

ایری تصریح کرد: به دلیل فقدان بانک کشاورزی تسهیلات‎دهنده در این شهرستان، پرونده‎های ارسالی به استان بعد از تصویب، سرگردان و بلاتکلیف می‎شوند.

وی اضافه کرد: اخذ استعلامات بیکاری و عدم بیمه بودن افراد به دلیل فقدان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان با تاخیر مواجه می‎شوند.

رئیس جهاد کشاورزی گمیشان به برخی دیگر از مشکلات موجود در گمیشان اشاره کرد و یادآور شد: برای اخذ تسهیلات خرید تراکتور در گمیشان متاسفانه اداره کار بندر ترکمن افراد معرفی شده بالای 10 هکتار را زمین‎دار قلمداد کرده و بر عدم صرفه اقتصادی کشاورزان اشکال‎تراشی می‎کند.

ایری اذعان کرد: اداره کار افراد متقاضی را مکلف کرده که متقاضیان قبل از تصویب طرح، تسهیلات و معرفی به بانک، به دبیرخانه مراجعه کرده و تعهد ثبتی ارائه دهند در غیر اینصورت تسهیلات به افراد تعلق نخواهد گرفت و این موضوع از دیگر مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول