اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

برخورد قانونی با بدحجابان در جامعه شدت یابد

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: برخی از افرادی که آگاهانه بدحجابی را در جامعه ترویج می‌دهند، باید به شدت با آنان برخوردهای قانونی شود.

برخورد قانونی با بدحجابان در جامعه شدت یابد

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: باید با افرادی که بدحجابی و فرهنگ‌های بیگانه را در جامعه اسلامی ترویج می‌دهند، قاطعانه برخورد قانونی شود تا از ترویج بدحجابی در جامعه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه زنان با حجاب در جامعه بسیار هستند، ابراز کرد: برخی از دختران و زنان با حجاب نامناسبی در جامعه ظاهر می‌شوند و همین امر موجب ترویج بیشتر بدحجابی در جامعه اسلامی می‌شود به طوری که حضور این افراد در شأن جامعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

عباسی اضافه کرد: تعداد زنان بدحجاب در جامعه در چند سال‌ اخیر به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است و این موضوع با عنوان ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه به صورت جدی‌تری توسط آحاد جامعه و مسئولان نظام مطرح می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: باید راهکارهای مناسبی برای کاهش ترویج بدحجابی در جامعه به کار برد تا بتوان با برطرف کردن این معضل آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری را در اجتماع و خانواده کاهش داد.

فرهنگ حجاب و عفاف باید سریع‌تر در جامعه نهادینه شود

وی اطلاع‌رسانی به زنان و دختران را از راهکارهای حل معضل بدحجابی در جامعه دانست و بیان کرد: برخی از زنان و دختران بی حجاب از مسایل شرعی، عرفی و اسلامی آن غافل هستند و بدون اینکه خودشان بدانند با پوشش نامناسب اسلامی در جامعه ظاهر می‌شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی به زنان و دختران با هدف پوشش اسلامی مناسب در جامعه می‌توان حفظ حجاب و عفاف در جامعه را در زمان کوتاه‌تری در جامعه نهادینه کرد.

عباسی گفت: با به کارگیری شیوه‌های جدید تبلیغ و تخصصی بیان کردن مسایل مذهبی، فرهنگی و دینی به افراد جامعه می‌توان فرهنگ حجاب و عفاف را بهتر تقویت و آنان را به رعایت پوشش اسلامی مناسب در جامعه مصمم‌ کرد.

وی یادآور شد: با اطلاع رسانی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حفظ حجاب و عفاف در بین زنان و دختران بیشتر گسترش می‌یابد و جامعه در زمان کوتاه‌تری آثار و برکات حفظ حجاب در جامعه برخوردار می‌شود.

صداوسیما نقش برجسته‌ای در ترویج فرهنگ حجاب بین جوانان دارد

وی با بیان اینکه رسانه‌های گروهی از جمله صداوسیما، نشریات، خبرگزاری‌ها و مجله‌ها نقش بسزایی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند، بیان کرد: این رسانه‌ها با معرفی زنان با حجاب که مسئولیتی در جامعه اسلامی دارند، می‌توانند در ترویج این فرهنگ بین آحاد جامعه به خصوص جوانان نقش برجسته‌ای را ایفا کنند.

عباسی با اشاره به اینکه صداوسیما با تهیه برنامه‌ها و فیلم‌هایی با عنوان حجاب و عفاف می‌تواند در ترویج پوشش مناسب اسلامی بین اقشار مختلف جامعه موفق باشد، ابراز کرد: این سازمان از استقبال خوب بینندگان برخوردار است و می‌تواند تاثیر فراوانی بر روی نسل جوان داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: صداوسیما می‌تواند از کارشناسان متخصص امور دینی و مذهبی در برنامه‌های زنده تلویزیونی دعوت کند تا این افراد با تجزیه و تحلیل ضرورت و فلسفه حجاب پوشش اسلامی را بین زنان و دختران ترویج دهند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول