اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

خلأ قانونی برای مقابله با بدحجابی نداریم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در قوانین فعلی، بندهای مناسبی برای مقابله با بدحجابی وجود دارد و در این زمینه خلأ قانونی نداریم.

خلأ قانونی برای مقابله با بدحجابی نداریم

جواد کریمی‌قدوسی، صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حوزه عفاف و حجاب، می‌توان در چند ساحت مختلف فعالیت کرد که مهم‌ترین عرصه آن جامعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم یادآور شد: در عرصه اجتماعی، مردم براساس تکلیف دینی، موظف هستند در مقابل بدحجابی، امر به معروف و نهی از منکر کنند و این مسئله قطعاً تاثیرگذاری بسیار عمیقی در حوزه اجتماعی دارد.

کریمی گفت: البته امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از نزدیکان خود شروع کرد و سپس آن را به عرصه جامعه تسرّی داد.

وی افزود: علاوه بر این، در حوزه بازدارندگی مؤثر نیز، نهادهای قضایی و هم‌چنین نیروی انتظامی بسیار تاثیرگذار هستند و باید با افرادی که نسبت به شکستن هنجارها و حرمت‌های اجتماعی در عرصه عفاف و حجاب اقدام می‌کنند، به شدت برخورد کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دستگاه‌های اجرایی، اعم از دولت، نهادها و وزارتخانه‌ها نیز باید ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ابتدا در میان کارکنان و کارمندان شروع شود و سپس در قالب طرح‌های پیوست فرهنگی، به‌ صورت ابلاغیه به سایر ارگان‌ها نیز ارسال شود.

کریمی تاکید کرد: در بخش‌هایی از دولت مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز که دارای آثار و تولیدات فکری هستند، باید طرح‌های ویژه‌ای را در این زمینه دنبال کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی نیز در این زمینه وظیفه خطیری را برعهده دارد و مردم همواره نشان داده‌اند از برنامه‌هایی که دارای عمق دینی و یا دارای مفاهیم مرتبط با عفاف و حجاب هستند، بسیار استقبال می‌کنند.

کریمی با اشاره به وظیفه مجلس در این زمینه یادآور شد: مهم‌ترین وظیفه مجلس در این‌باره، گزارش‌گیری و نشست مشترک با سران قوا و سایر نمایندگان و متولیان مقوله‌های فرهنگی کشور است و در هفته‌های گذشته، با وزیر ارشاد و هم‌چنین فرماندهان نیروی انتظامی در این زمینه جلساتی را برگزار کردیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم خاطرنشان کرد: قوانین بسیار خوبی در زمینه مقابله با بدحجابی تدوین شده است و در این عرصه، به ‌هیچ‌وجه خلأ قانونی نداریم و تنها وظیفه ارگان‌ها این است که در چارچوب وظایف خود عمل کنند و از موازی‌کاری به ‌شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول