اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبادان:

تردد گاومیش‌ها در نقاط شهر آبادان نباید امری طبیعی تلقی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: مشاهده پراکندگی و تردد گاومیش‌ها در بعضی از نقاط شهر برای مردم و مسئولان به صورت امری طبیعی درآمده است.

تردد گاومیش‌ها در نقاط شهر آبادان نباید امری طبیعی تلقی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان بهرام ایلخاص‌ زاده ظهر امروز در سومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به معضلات ورود حیوانات به شهر برای شهروندان، اظهار کرد: صبح امروز در یک بازدید میدانی از منطقه بهار 8 که جزء یکی از مناطق پرجمعیت شهر آبادان است برای نخستین‌بار شاهد تردد و رژه آزادانه چند اسب سرگردان در این محل بودم.

وی ادامه داد: مشاهده پراکندگی و تردد گاومیش‌ها در بعضی از نقاط شهر برای مردم و مسئولان به صورت امری طبیعی درآمده اما مشاهده اسب در شهر نباید به امری طبیعی تبدیل شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به مصوب جلسه پیش شورای سلامت در 31 اردیبهشت در خصوص جمع‌آوری معتادان متکدی و متکدیان از سطح شهر آبادان گفت: با همکاری بهزیستی 39 متکدی معتاد برای درمان به خانه بهبودی و 70 متکدی پراکنده در شهر جمع‌آوری و به مرکز نگهداری از متکدیان منتقل شدند.

وی اضافه کرد: معتادان متکدی بعد از سم ‌زدایی و بهبودی کامل برای حرفه‌آموزی به فنی‌وحرفه‌ای آبادان معرفی ‌می‌شوند تا با گذراندن دوره آموزشی در حرفه مورد علاقه خود برای بازگشت دوباره به جامعه آماده شوند.

ایلخاص‌‌زاده ادامه داد: در صورت آلوده شدن دوباره بهبودیافتگان تحت درمان مرکز بهبودی بهزیستی آبادان به مواد مخدر، دستگاه‌های مربوطه هیچ‌گونه ضمانتی برای درمان مجدد  این معتادان نداشته و به طور کامل از جامعه ترد و بیرون رانده می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان فضای سبز شهرداری آبادان نمی‌تواند از آب شرب شهری برای آبیاری چمن و درختان سطح شهر استفاده کند.

وی افزود: فضای سبز از این جلسه به بعد فرصت دارد در سه پرسه زمانی 10 روزه و با تفکیک مناطق، آبیاری فضای سبز شهری آبادان را از آب شرب شهروندان جدا کند.

نماینده عالی دولت در آبادان ادامه داد: برای آبیاری درختان و فضای سبز باید از آب خام استفاده شود و این  کار در همه شهرهای کشور امری رایج است.

ایلخاص‌زاده در پایان افزود: همزمان با شروع فصل گرما در آبادان شبکه بهداشت باید نظارت و بازرسی خود را در حوزه فروش مواد خوراکی به خصوص یخ و بستنی تشدید کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول