اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای زکات:

زکات ریشه قبولی تمام عبادات است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر طبق روایات اگر زکات به درستی پرداخت شود در جامعه فقیری باقی نمی‌ماند لذا تمام افراد جامعه باید در این زمینه دقت کنند.

زکات ریشه قبولی تمام عبادات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله حسن عالمی بعدازظهر امروز در همایش زکات استان فارس اظهار داشت: مسئله زکات یک موضوع عادی نیست و در روایات ذکر شده که زکات شرط قبولی نماز بوده و از آنجا که نماز ریشه قبولی تمام عبادات است بنابراین زکات ریشه قبولی کل عبادات تلقی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: 32 بار کلمه زکات در قرآن ذکر شده که 27 بار آن همراه با نماز است و این مسئله اهمیت زکات را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در روایات از ریسمانی نام برده شده که در بیت‌المال باقی مانده و زکات بوده و جا دارد تحقیق شود که آیا بر بافندگی ریسمان زکات تعلق گرفته است و آیا احتمال توسعه موارد زکات وجود دارد.

عالمی از افزایش مداوم وجوهات جمع‌آوری شده از محل زکات پس از تشکیل ستاد زکات سخن گفت و اظهار امیدواری کرد؛ این روند همچنان تصاعدی باشد.

دستیار معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این همایش گفت: در سال 83 که نخستین سال شکل‌گیری دبیرخانه ستاد زکات در کمیته امداد بود، یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان کل وجوهات جمع‌‌آوری شده از محل زکات بود.

علی ابراهیمی افزود: این رقم در سال 86 به 12 میلیارد و 700 میلیون تومان، در سال 87 به 23 میلیارد و 400 میلیون تومان، در سال 88 و 89 به 60 میلیارد تومان و در سال 90 به 98 میلیارد تومان رسید.

ابراهیمی تصریح کرد: کل وجوهات زکات از سال 83 تاکنون 272 میلیارد تومان بوده که 95 میلیارد تومان سهم فقرا و نیازمندان و 177 میلیارد تومان به طور فی‌سبیل‌الله برای پروژه‌های عمرانی و آبادانی در سطح کشور به مصرف رسیده است.

وی ادامه داد: از محل این وجوهات 5 هزار و 820 پروژه در سطح کشور شروع به کار کرده که 3 هزار و 800 مورد آن احداث مسجد و مابقی تعمیر حوزه‌های علمیه، پل‌سازی، روشنایی معابر و سایر کارهای عام‌المنفعه بوده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول