اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری:

خبرنگاران نخبگان جامعه فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: خبرنگاران به دلیل تاثیرگذاری بالایی که بر جامعه دارند در گروه نخبگان فرهنگی جامعه به شمار می‎روند.

خبرنگاران نخبگان جامعه فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی در مجمع عمومی و فوق‌العاده خانه مطبوعات این استان اظهار داشت: تلاش و همراهی مسئولان خانه مطبوعات برای پیگیری مطالبات خبرنگاران و رسیدگی به مشکلات و مسائل آنها کاری ارزشمند است که باید قدردان آنها بود.

وی افزود: خبرنگاران نخبگان جامعه فرهنگی به شمار می‎روند که باید در پیگیری امور و مشکلات آنها دقت بیشتری داشت و آنها را در مسیر رشد و پیشرفت جامعه یاری داد.

گنجی با اعلام رضایت از عملکرد هیئت رئیسه قبلی خانه مطبوعات و خبرنگاران استان تصریح کرد: اگر بخواهیم قضاوت منصفانه داشته باشیم باید بگوییم که در این مدت کارهای خوبی در این مجمع انجام گرفته البته لازم است با تعامل و همکاری بیشتر اقدامات و فعالیت‌های بیشتری در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی مطبوعات استان انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور قطع و یقین یکی از اهداف تشکیل خانه مطبوعات و خبرنگاران ارتقای فضای فرهنگی جامعه و رشد و پیشرفت جامعه است که در این مسیر وظایفی برای ما تعریف شده که باید تمام تلاش خود را در تحقق این اهداف به کار گیریم.

گنجی با بیان اینکه مخاطبان اصلی مطبوعات، مردم هستند، اظهار داشت: رسانه‌ها با رصد کردن مسائل روز می‌توانند نقش مهمی در جذب مخاطبان داشته باشند و از این طریق در افزایش سرانه مطالعه گام مهمی بردارند.

وی افزود: یک مطبوعه کامل، موثر و به روز می‌تواند فضای فکری و فرهنگی جامعه خود را متحول کند و تعامل خود را با اصحاب فرهنگ و هنر و نخبگان جامعه پررنگ‌تر کند.

گنجی به رابطه متقابل مسئولان و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: مسئولان انتظار دارند خدمات خود را از طریق مطبوعات به گوش مردم برسانند این در حالی است که خبرنگاران هم انتظار دارند مسئولان با آنها در ارتباط بوده و از حقوق آنها دفاع کرده و در حل مشکلات آنها اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با پی بردن به اصل و فلسفه شکل‌گیری خانه مطبوعات و اساسنامه منطبق با آن بهتر می‌توانیم در ورود به چنین ساختار و تشکلی از تنش‌ها و حاشیه‌ها فاصله گرفته و مشارکت در پیشبرد اهداف تعیین شده را پیش ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به تقویت ساختار و روابط بین‌بخشی برای مطبوعات اشاره کرد و اظهار داشت: با تقویت ساختار و روابط بین‌بخشی و در پی تدابیر شکل‌گرفته در نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها می‌توان برای تقویت ساختار مطبوعات گام مهمی برداشت.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول