اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر توزیع نیروی برق بهار:

مشترکان تجاری استفاده بهینه انرژی را مدنظر قرار دهند

خبرگزاری فارس: مدیر توزیع نیروی برق بهار گفت: ترویج فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی و اجرای راهکارهای مدیریت مصرف برق در نزد مشترکان تجاری امری ضروری است.

مشترکان تجاری استفاده بهینه انرژی را مدنظر قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر مظاهری بعد از ظهر امروز در همایش آموزشی راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق برای رابطین انرژی دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهار اظهار کرد: به منظور همکاری و تعامل هر چه بیشتر مدیریت توزیع برق بهار با متولیان بخش تجاری در اجرای راهکارهای مدیریت مصرف برق نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ریاست شورای اصناف شهرستان بهار و مجمع امور صنفی شد و با متولیان بخش تجاری در اجرای راهکارهای مدیریت مصرف برق اقداماتی صوت گرفته است.

وی به فعالیت‌های فرهنگی  صورت گرفته در زمینه فرهنگی و آگاه‌سازی اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی، برگزاری دوره‌های آموزشی، توزیع بروشور و اطلاع‌رسانی نسبت به آموزش راهکارهای مدیریت مصرف برق برای اعضای اتحادیه، کسبه و اصناف شهرستان بهار از جمله این اقدامات است.

مدیر توزیع نیروی برق بهار اضافه کرد: برگزاری جلسات مختلف اطلاع‌رسانی و آموزشی، سازماندهی این مدیریت در قالب گروه‌های مروج بهینه‌سازی و اعزام به محل کسب مشترکین تجاری، برگزاری مسابقات مختلف و اهدای جوایز مناسب در گردهمایی‌های شکل گرفته در شهرستان بهار، استفاده از امکانات محلی به منظور اطلاع‌رسانی، بهره‌گیری از چهره‌های مذهبی و محلی در مورد اطلاع‌رسانی به مردم، بازدید مستمر از مشترکان پرمصرف، ارسال میزان مصرف مشترکان پرمصرف و مقایسه میزان مصرف آنها نسبت به سال گذشته و جلب نظر مالکان فروشگاه‌های پر مصرف در  عدم استفاده از لامپ‌های پرمصرف از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه بهینه‌سازی است.

وی به استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف اشاره کرد و بیان داشت: 60 درصد مصرف مشترکان تجاری مربوط به روشنایی تزئینات نوری است که با استفاده از لامپ‌های LED می‌توان گام مؤثری در کاهش مصرف داشته باشیم.

مظاهری تصریح کرد: از اکثر اماکن و مشترکین تجاری بازدید به عمل آمده و در مورد چگونگی مدیریت و کاهش مصرف انرژی راهکارهای مناسبی ارائه شده است.

وی ادامه داد: استفاده از محصولات پربازده  با رتبه بالا و ارائه راهکارهای کاهش مصرف برای تمام دستگاه‌های مورد استفاده در بخش تجاری ارائه شده، ممیزی انرژی در کشور در زمینه استفاده بهینه، انتخاب مناسب و طراحی مهندسی انرژی در سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و روشنایی با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شده است. 

مدیر توزیع نیروی برق بهار به فعالیت‌های فنی صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: بارگیری 30 ترانس در سطح شهرستان، تعدیل بار 12 ترانس، بررسی خازن‌های نصب شده بر روی خطوط فشار متوسط، بررسی برای نصب دو خازن 200 KVAR جدید بر روی شبکه، اجرای دقیق برنامه PM، نظافت روشنایی معابر، ارسال 507 نامه به مشترکانی که از مازاد بر دیماند خود مصرف داشته‌اند، بازدید از مشترکان پرمصرف صنعتی، امضای بیش از 150 تفاهم‌نامه همکاری مشترکین کشاورزی و بازرسی 305 کنتور دیماندی و 900 کنتور تک فاز و  20 کنتور سه فاز از اقدامات اساسی این حوزه به شمار می‌آید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان فعالیت‌های انجام شده در زمینه مدیریت مصرف در دو ماه سال جاری ابراز داشت: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به بازدید از مشترکین پر مصرف و ارائه مشاوره‌های لازم برای کاهش مصرف انرژی خصوصاً در ساعت‌های پیک بار، ارسال مقایسه میزان مصرف دیماند و انرژی مشترکین 250 کیلو وات و بالاتر در اردیبهشت و خرداد ماه  نسبت به ماه‌های  مشابه سال گذشته، سازماندهی پرسنل این مدیریت در قالب گروه‌های مروج بهینه‌سازی و اعزام به محل مشترکین، ارسال اخطار به 507  مشترکینی که مازاد بر دیماند قراردادی خود مصرف کرده‌اند، اشاره کرد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول