اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

طرح پزشک خانواده از فردا در شیراز آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طرح پزشک خانواده که با ثبت‌نام هر 2 هزار و 500 نفر نزد یک پزشک عمومی شروع شده است از فردا در شیراز اجرایی می‌شود.

طرح پزشک خانواده از فردا در شیراز آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده از فردا در شیراز آغاز می‌شود و از 2.5 میلیون جمعیت شهری فارس بیش از یک ‌میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: افراد ثبت‌نام کرده از فردا اگر هر مشکلی مربوط به سلامتی داشته باشند می‌توانند از هشت صبح تا 12 ظهر و یا از چهار تا هشت بعدازظهر به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

ایمانیه ادامه داد: پزشکان خانواده علاوه بر مسائل درمانی مسائل مرتبط با سلامت شهروندان اعم از تغذیه، بهداشت فردی و بهداشت منطقه و ... را نیز در نظر می‌گیرند.

به گفته ایمانیه، مراجعه به پزشک خانواده و ویزیت وی رایگان است و داروهایی که زیرپوشش بیمه باشد و توسط پزشک تجویز شود نیز رایگان است.

وی اضافه کرد: اگر بیمار احتیاج به پزشک متخصص داشته باشد پزشک خانواده او را معرفی می‌کند و 200 نفر از پزشکان متخصص که تاکنون با این برنامه قرارداد منعقد کرده‌اند تنها 10 درصد ویزیت از بیمار دریافت کرده و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

ایمانیه تصریح کرد: از دارویی که متخصص تجویز می‌کند تنها 30 درصد هزینه بر عهده بیمار و 70 درصد بر عهده بیمه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در زمینه آزمایشگاه، رادیولوژی و سایر خدمات نیز به همین نحو تنها پنج درصد هزینه بر عهده بیمار و مابقی بر عهده دولت است.

ایمانیه اضافه کرد: پرونده شهروندان استان فارس به تدریج الکترونیک شده و تمام مسائل و سوابق سلامتی و بیماری افراد در کارت سلامت آنها درج می‌شود.

وی افزود: گروه‌های نظارت دانشگاه علوم پزشکی از نظر نظام سلامت روند طرح پزشک خانواده را پایش می‌کنند تا آزمایش اضافه و داروی غیر‌ضروری تجویز نشود.

این مسئول با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ مراجعه مستقیم به پزشک متخصص گفت: در شیراز برای موارد اورژانس 50 مرکز آماده و با بیمه قرارداد بسته‌اند و موارد اورژانس خارج از نظام ارجاع پزشک خانواده انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول