اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید بیش از 1.4 میلیون تن سیمان در سه ماهه نخست سال

تولید سیمان در خراسان‌رضوی 8 درصد رشد یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی با تولید بیش از 1.4 میلیون تن سیمان در سه ماهه نخست سال جاری، تولید سیمان در استان از رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار شده است.

تولید سیمان در خراسان‌رضوی 8 درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت خراسان‌رضوی علی صفرزاده با اشاره به رشد 8 درصدی تولید سیمان استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: صنعت سیمان استان رشد خود را به ظرفیت 1.4 میلیون تن در سه ماهه نخست  سال جاری رسانده است.

وی نوسان قیمت دلار، انحصاری بودن باربری‌ها، کمبود کامیون حمل و نقل و نیز نقدینگی سرمایه در گردش از مشکلات اصلی این صنعت دانست و گفت: با پیگیری‌های این سازمان، امیدواریم مشکلات پیش روی صنعتگران این حوزه هرچه زودتر توسط مسئولان ذی‌ربط  رفع شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد واحدهای سیمان بهره‌برداری شده خراسان‌رضوی پنج واحد با حجم سرمایه‌گذاری 932 میلیارد تومان، افزون بر سرمایه‌گذاری در بخش صنعت به‌عنوان موتور محرک رشد اقتصادی زمینه اشتغال بیش از 8 هزار نیرو را به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن دو طرح عظیم سیمان غرب تربت جام با ظرفیت 1.5 میلیون تن و نیز طرح توسعه سیمان سفید شرق مشهد با 225 هزار تن سیمان سفید در سال جاری، رقم تولید این کالای مهم زیربنایی در استان به بیش از 9 میلیون تن در سال برسد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول