اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم خبر داد

احداث 595 واحد مسکن معلولین و نیازمندان در قم

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم از احداث 595 واحد مسکن برای معلولین و نیازمندان زیرپوشش این اداره کل خبر داد.

احداث 595 واحد مسکن معلولین و نیازمندان در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد حیدری امروز نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد به تبیین عملکرد این دستگاه در راستای جلب مشارکت‌های مردمی پرداخت و اظهار کرد: دولت نهم و دهم طرحی را به نام مسکن مهر در سطح جامعه مطرح که این طرح شامل اقشار کم درآمد می‌شد ولی اقشاری ضعیف و ناتوان نمی‌توانستند از اجرای این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای خانه‌دار شدن محرومین طرح ساخت مسکن معلولین با همکاری بنیاد مسکن و بانک مسکن با دولت از سوی سازمان بهزیستی مطرح شد که این طرح مکمل طرح مسکن مهر است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم ادامه داد: 3 هزار و 200 نفر در طرح مسکن معلولان و نیازمندان بهزیستی استان قم شرکت کردند که پس از بررسی‌های لازم تعداد 2 هزار و 880 نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی از تحویل 184 واحد مسکن به معلولین در سال گذشته خبر داد و گفت: 411 واحد مسکن دیگر نیز به پایان رسیده است ولی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم این تعداد در هفته دولت افتتاح می‌شود.

حیدری ابراز کرد: امیدواریم با کمک مددجویان و مشارکت‌های مردمی و وزارت مسکن و شهرسازی بتوانیم تا پایان سال 91 همه متقاضیان مسکن که زیر پوشش اداره بهزیستی هستند را صاحب‌خانه کنیم.

وی اضافه کرد: در همین راستا در سال گذشته 15 میلیارد ریال و در سال 89 نیز مبلغ 15 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای کمک به تامین سهم آورده مورد نیاز مددجویان تامین شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم ادامه داد: امیدواریم در سال 91 نیز 15 میلیارد ریال اعتبار تامین شود تا مددجویان بتوانند استفاده‌های لازم را در این راستا داشته باشند.

وی به جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: در سال 90 مبلغ 5 میلیارد و 747 میلیون ریال کمک‌های نقدی از سوی خیرین به اداره کل بهزیستی اهدا شد.

حیدری کمک‌های غیر نقدی را 12 میلیارد و 106 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی صحیح به این مبلغ افزوده شود و شاهد کمک بیشتری از سوی خیرین باشیم.

وی به طرح‌های جلب مشارکت مردمی اشاره و ابراز کرد: طرح کودکان آسمانی از جمله طرح‌هایی است که با مشارکت‌های مردمی کودکان بی‌سرپرست که در خانواده و مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند بیمه عمر شده و در این راستا 90 کودک بی‌سرپرست بیمه عمر شدند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قم از جمله دیگر طرح‌ها را کسر حقوق کارمندان به میزان رضایت آنان برای شکرانه سلامت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 9 دستگاه با ما در این زمینه همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول