اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مشاهده برخی از مظاهر بدحجابی مسئولیت متولیان فرهنگی را دوچندان می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: متاسفانه با وجود فعالیت‌های انجام شده، مظاهری از بدحجابی در برخی از مراکز پرجمعیت مشاهده می‌شود که مسئولیت برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی را دوچندان می‌کند.

مشاهده برخی از مظاهر بدحجابی مسئولیت متولیان فرهنگی را دوچندان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی در بندرعباس با اشاره به نقش عفاف و حجاب در سلامت فردی و اجتماعی، عفاف را ارزش درونی و والای اخلاقی معرفی کرد که در اخلاق اسلامی جایگاه بسیار والایی دارد.

وی افزود: حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی از اهمیت، نقش و جایگاه ارزنده‌ای برخوردار است چنانکه در قرآن کریم آیاتی به تبیین و تشریح اهمیت، زوایا و حدود شرعی آن پرداخته شده است. همچنین در روایاتی از معصومین (ع) نیز این مهم مورد جدیت قرار گرفته است.

انصاری‌راد ادامه داد: اگرچه طی سه دهه گذشته تاکنون در حوزه عفاف و حجاب، گام‌هایی اساسی اعم از تبلیغ از سوی مبلغان، برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ای، همایش‌ها، کارگاه‌های تخصصی و علمی، تدوین کتاب و مقاله، تولید نرم‌افزار، تحقیق و پژوهش و فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی برداشته شده است، اما واقعیت امر آن است که در اجرا و عمل به اهداف اساسی و مأموریت‌های قرآنی دست نیافته‌ایم و تا رسیدن به نقطه آرمانی و ایده‌آل راه طولانی در پیش داریم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: متاسفانه با وجود فعالیت‌های کمی و کیفی انجام شده، مظاهری از بدحجابی در برخی از مراکز تجاری، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، پارک‌ها و دیگر مکان‌های پرجمعیت مشاهده می‌شود که مسئولیت برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر یک خلأ اساسی در جامعه وجود دارد و آن موضوع امر به معروف و نهی از منکر که همان تذکر لسانی است و این دو عنصر مهم و قرآنی به خوبی در جامعه نهادینه نشده است، در واقع نظارت همگانی در حد یک تئوری به آن پرداخته شده است.

انصاری راد تصریح کرد: برای برون رفت از شرایط نامساعد فعلی باید در مرحله نخست دستگاه‌های فرهنگی موضوع آسیب‌های عفاف و حجاب را به طور جد در دستور کار خود قرار داده، علل و ریشه‌ها را مورد بررسی قرار دهند و پس از آن با برنامه‌ریزی لازم نسبت به تغییر شرایط موجود اقدام کنند.

وی در پایان به تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و تبیین موضوع عفاف و حجاب توسط مبلغان دینی، برگزاری گفتمان‌های دینی با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی، برگزاری گردهمایی عفاف و حجاب در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و انجام تبلیغات سطح شهر توسط روابط عمومی این اداره کل را از جمله برنامه‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان در روز عفاف و حجاب برشمرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول