اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

معضل بی‌حجابی به شکل مقطعی قابل حل نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر لزوم مبارزه با بدحجابی گفت: معضل بی‌حجابی به شکل تسکینی و مقطعی قابل حل نیست.

معضل بی‌حجابی به شکل مقطعی قابل حل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان ظهر امروز در همایش "حجاب، ندای سلامت درون"، در همدان با اشاره به روند بیداری اسلامی با تأسی از انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: متون‌های ارزشمندی از انقلاب و نیز مبانی اسلام شیعی ایران به جهانیان عرضه شده اما اگر از ما در باب حجاب و عفاف جامعه کنونی‌مان سئوال کنند، جواب خوبی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در برخی از مسائل نمی‌توان مقطعی تصمیم‌گیری و عمل کرد، افزود: برخی از مسائل از جمله معضل بدحجابی به شکل تسکینی قابل حل نیستند بلکه نیاز به ریشه‌یابی و حل دائمی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر لزوم علت‌یابی معضل بی‌حجابی در جامعه، گفت: بی‌حجابی بحثی نیست که یک‌ شبه اتفاق افتاده باشد و بر این اساس نیز یک شبه قابل درمان نیست.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه رفتار و اعمال انسان تابعی از حسن و قبح‌های درونی است که به آنها اعتقاد دارد، اظهار کرد: بحث بی‌حجابی شاید بیشتر متأثر از ناآگاهی باشد تا تعمد؛ چرا که انسان به ذات خواستار تعالی است.

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری با بیان اینکه در شکل‌گیری شخصیت باید تفاوت‌های فردی را نیز لحاظ کرد، افزود: در مقوله حجاب و عفاف بین سنین نوجوانی، جوانی و بزرگسالی باید تفاوت قائل شد.

وی با تأکید بر لزوم دوری جستن از افراط و تفریط‌های والدین در حجاب فرزندان، عنوان کرد: نباید جلوی آرایش‌های حلال دختران در حریم منازل را گرفت چرا که این روند موجب بروز آرایش‌های حرام در بیرون از حریم منزل می‌شود.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان سخنان خود با اشاره به تناقض‌های موجود در جامعه، تصریح کرد: اگر نتوانیم باورهای اصیل را به شکل درست و منطقی به فرزندان خود منتقل کنیم در امر تعالی حجاب و عفاف در جامعه موفق نخواهیم شد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول