اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی کردستان:

440 هزار رأس دام در کردستان مایه‌‌کوبی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون سراسری علیه بیماری برسلوز دامی، 440 هزار راس دام در استان علیه این بیماری مایه‌کوبی می‌شوند.

440 هزار رأس دام در کردستان مایه‌‌کوبی می‌شوند

سعید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود 444 هزار رأس انواع دام واجد شرایط در برابر بیماری تب‌مالت مایه‌کوبی شوند و این عملیات به ‌صورت رایگان انجام و وجهی از دامدار اخذ نخواهد شد.

وی افزود: بیماری‌های خطرناکی همچون سل، بروسلوز (تب مالت)، سیاه زخم، کیست هیداتیک، هاری، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، مشمشه، جنون گاوی، آنفلوانزای فوق حاد طیور و ...از مهم‌ترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان هستند که مبارزه با این بیماری‌ها از برنامه‌های حساس و پراهمیت و از اولویت‌های مهم کاری دامپزشکی است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان در ادامه با اشاره به ماهیت و اهمیت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان که می‌تواند بهداشت عمومی و اقتصاد ملی را تهدید کند، توجه و حساسیت مضاعف در سازمان‌های مربوطه را خواستار شد.

وی از واکسینه شدن 560 هزار رأس دام استان علیه بیماری تب‌مالت در سال گذشته خبر داد و گفت: 310 هزار راس دام استان در ارتباط با تب‌مالت در سال 89، واکسینه شدند.

رحمانی از اتمام فاز اول واکسیناسیون سراسری علیه بیماری تب برفکی گاوی خبر داد و گفت: در این فاز بیش از 60 هزار رأس گاو و گوساله زیر پوشش مایه‌کوبی قرار گرفت و این عملیات به ‌صورت رایگان انجام و از دامداران وجهی دریافت نشده است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول