اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس خبر داد

اعزام کارشناسان رصدخانه آستانه به منطقه دنا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس گفت: کارشناسان رصدخانه آستانه به منطقه دنا اعزام می‌شوند.

اعزام کارشناسان رصدخانه آستانه به منطقه دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، الیاس رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رصدخانه حرم سید علاءالدین حسین (ع) امسال نیز کار رصد ماه را دنبال می‌کند. 

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس گفت: این رصدخانه مانند سه سال قبل با استفاده از کارشناسان مجرب کار رصد و رویت ماه را در آخرین روزهای ماه شعبان پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: این رصدخانه از امکانات مناسبی برخوردار است و با استفاده از کارشناسان خبره در سال‌های گذشته نیز در امر رصد و رویت ماه در آستانه ماه مبارک رمضان فعالیت کرده است.

رضایی اضافه کرد: در سال جاری نیز یک گروه کارشناسی متشکل از پنج کارشناس به منطقه دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند.

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس تصریح کرد: این رصدخانه از جمله رصدخانه‌های قابل اتکا ستاد استهلال بوده که در سال‌های اخیر مورد تقدیر نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این رصدخانه علاوه بر رصدهای مختلف در مناسبت‌های گوناگون کار آموزشی را نیز دنبال می‌کند و در طول سال علاقمندان از خدمات آموزشی آن بهره می‌برند.

به گفته رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس، در سال جاری دو رصدخانه دیگر در حرم امامزاده سید حسین (ع) شهرستان کازرون و امامزاده پیرمراد استهبان دایر می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در سال جاری به احتمال قوی رویت ماه پنج‌شنبه 29 شعبان امکان‌پذیر نیست و جمعه 30 شعبان احتمال رویت بیشتر است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول