اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده

کمیته محیط زیست شهری قم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از تشکیل کمیته محیط زیست شهری قم در هفته آینده خبر داد.

کمیته محیط زیست شهری قم تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل کمیته محیط زیست شهری در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: این کمیته با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی در شهر از جمله ریزگردها، آلودگی هوا، دفع نامناسب آب‌های سطحی، فضای سبز شهری و مدیریت پسماند تشکیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نماینده شهرداری، نماینده سازمان محیط زیست، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری و سه نفر از اعضای شورای شهر از اعضای اصلی این کمیته هستند و بر اساس نیاز، مدیران سازمان‌‌های دیگر هم برای شرکت در این کمیته دعوت می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه نیازمند برنامه جامع پایش و مقابله با گرد و غبار در شهر با منشأ استانی هستیم گفت: منشأ بخشی از گرد و غبار شهر قم از بیابان‌های اطراف شهر به ویژه بیابان‌های غربی قم بوده که لازم است اقدامات جدی در حوزه عملکرد استان صورت ‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: انتقال صنوف آلاینده به شهرک صنوف یکی از برنامه‌ها بوده که برنامه‌ریزی برای انتقال آنها در کمیته محیط زیست شهری انجام می‌شود.

بختیاری تدوین برنامه جامع مدیریت پسماندهای شهری و ویژه مانند پسماندهای پزشکی را از دیگر اقدامات کمیته محیط زیست شهری ذکر کرد و افزود: هر چند دفع یکی از روش‌های مدیریت پسماند است ولی بر اساس وظایف تعیین شده در قانون برنامه پنجم باید به سوی استفاده از تکنولوژی‌ها، روش‌های نوین و جدید با رویکرد زیست‌محیطی پیش برویم.

وی با اشاره به پیگیری مقوله فرهنگ در کمیته محیط زیست شهری گفت: موضوع فرهنگ‌سازی در موضوعات مرتبط با مباحث محیط زیست شهری مانند رهاسازی فاضلاب‌ها در معابر شهری و مدیریت پسماند صورت می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: مدیریت خاک و نخاله، بحث ترویج استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی استاندارد از دیگر موضوعاتی بوده که در کمیته محیط زیست شهری پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک سایر نهادها و ارگان‌ها نیاز اساسی کمیته است عنوان داشت: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این کمیته مؤثر هستند.

 

تشکیل کمیته حقوقی و قضایی در شورای شهر

بختیاری تشکیل کمیته حقوقی و قضایی در شورا را از دیگر مصوبات شورای شهر ذکر کرد و افزود: در این کمیته از استادان دانشگاه و کسانی که تجربه کافی در زمینه کار حقوقی در موضوعات مدیریت شهری داشته باشند برای شرکت در این کمیته دعوت می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت تشکیل این کمیته گفت: شهرداری با اشخاص حقوقی و حقیقی فراوانی تعامل دارد که تشکیل این کمیته، اجرای کار حقوقی را با پشتوانه علمی میسر می‌کند.

 

جذب 60 نفر نیروی آتش‌نشان

وی با اشاره به دیگر مصوبات شورای شهر در یک ماه اخیر گفت: جذب و به کارگیری 60 نفر نیروی جدید برای سازمان آتش‌نشانی از جمله مصوبات این شورا بود که این افراد با آزمون، مصاحبه و تست‌های آمادگی جسمانی پذیرش می‌شوند.

بختیاری خاطر نشان کرد: در بودجه سال جاری 18.7 میلیارد ریال برای احداث و تجهیزات ساختمان آتش‌نشانی و 33.6 میلیارد ریال برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول