اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی خبر داد

پیشرفت 60 درصدی بخش خشکی فاز 13 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از پیشرفت 60 درصدی بخش خشکی فاز 13 پارس جنوبی خبر داد.

پیشرفت 60 درصدی بخش خشکی فاز 13 پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه علی ارزنده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز 13 پارس جنوبی از فازهای مهم و ارزشمند در میدان گازی پارس جنوبی است که با شتاب بسیار خوبی توسط پیمانکاران داخلی در دست احداث است.

وی از تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز استاندارد در فاز 13 خبر داد و افزود: تولید 50 میلیون استاندارد مترمکعب در روز گاز تصفیه شده، تولید 1/1 میلیون تن در سال گاز مایع برای صادرات، تولید 80 هزار بشکه در روز میعانات گازی برای صادرات و تولید یک میلیون تن در سال گاز اتان به منظور تامین خوراک پتروشیمی از مهم‌ترین محصولات این فاز است.

این مسئول با اشاره به تاسیسات دریایی این فاز خاطر نشان کرد: تعداد 38 حلقه چاه در این فاز حفاری می‌شود و بر اساس برنامه با حفر هشت حلقه چاه در خرداد 92 به تولید روزانه حدود 25 میلیون مترمکعب گاز به عنوان تولید زودهنگام دست خواهیم یافت.

ارزنده به خطوط لوله دریایی این فاز اشاره کرد و یادآور شد: خطوط لوله دریایی این فاز به طول 104 کیلومتر در حال پوشش‌دهی است که به زودی این خطوط اجرایی می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از پیشرفت 60 درصدی بخش خشکی فاز 13 پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: فاز 13 پارس جنوبی در مجموع بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارزنده به وضعیت جکت‌های فاز 13 اشاره کرد و افزود: نخستین جکت فاز 13 پارس جنوبی تا پایان هفته جاری به محل مورد نظر در فاز حمل و نصب می‌شود.

وی اذعان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در مجموع چهار سکو در این فاز نصب می‌شود که پس از نصب جکت اول، جکت دوم نیز تا دو ماه آینده در محل مستقر می‌شود.

مجری فاز 13 پارس جنوبی بیان کرد: بیش از 6.2 میلیارد دلار در فاز 13 رجب هزینه خواهد شد که تاکنون بیش از 2.6 میلیارد دلار جذب و هزینه شده است.

ارزنده خاطر نشان کرد: تکمیل به موقع فازهای در دست احداث از مهم‌ترین اولویت‌های صنعت نفت است و در این مسیر از تمام امکانات و ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول