اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد هرمزگان:

تالار شهید آوینی به زودی پذیرای هنردوستان هرمزگانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: تالار شهید آوینی به زودی پذیرای هنردوستان استان خواهد بود.

تالار شهید آوینی به زودی پذیرای هنردوستان هرمزگانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی مریدی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر تسریع روند تعمیر سالن شهید آوینی، اظهار داشت: در سانحه آتش سوزی که طی نظر کارشناسی آتش نشانی اتصال برق بوده است بخش قابل توجّهی از ورودی و سالن انتظار تالار خسارت دیده که هنوز برآورد دقیق خسارت  مشخص نشده است.

وی افزود: با توجّه به بیمه بودن تالار شهید آوینی پیگیری‌های لازم از طریق بیمه در حال انجام است اما روند مرمت و تعمیر سالن آغاز شده و با پرداخت حق بیمه روند کار تسریع خواهد یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سعی می‌شود با همت همه دست‌اندرکاران، تالار شهید آوینی در ابتدای نیمه دوّم سال و آغاز فعّالیت‌های پاییزه مجدداً بازگشایی شود.

مریدی‌زاده تصریح کرد: برای بررسی اتّفاق صورت گرفته جلسه‌ای با حضور مدیریّت تالار، دفتر فنّی و مسئولان مرتبط برگزار شده و در این جلسه بر نصب و راه اندازی سیستم‌های ایمنی و هشدار دهنده برای تالار تأکید شده است.

وی در پایان افزود: تالار شهید آوینی بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی – هنری در جنوب کشور است که سالانه میزبان صدها برنامه فرهنگی – هنری فاخر با حضور مردم استان است و به همین دلیل تمام تلاش خود را در راستای آماده سازی مجدد آن مصروف خواهیم داشت.

یادآور می‌شود مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی بندرعباس که طی سال 86 با حضور صفار هرندی وزیر وقت وزارت فرهنگ و ارشاد دولت نهم مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یکی از مجتع‌های فرهنگی هنری نوساز هرمزگان به شمار می‌رود، در کنار مجتمع فرهنگی هنری طوبی به عنوان دو مجتمع اصلی شهر بندرعباس محسوب می‌شوند.

مجتمع آوینی به دلیل برخورداری از مزایای خاص از جمله تالار مجهز و فاصله نزدیک به فرودگاه بندرعباس طی سال‌های اخیر به یکی از مکان‌های اصلی اجرای کنسرت‌ها، همایش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است.

این مجتمع که در ساحل شرقی شهر بندرعباس قرار دارد طی هفته گذشته دچار حریق شد ورودی اصلی و لابی این سالن به طور کامل طعمه آتش شد.

هر چند که بسیاری معتقدند با توجه به نوساز بودن سازه مجتمع یاد شده باید احتمال بروز چنین حوادثی به کم‌ترین حد ممکن رسانده شود اما مسئولان ارشاد معتقدند که نمی‌توان جلوی حادثه را گرفت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول