اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس خبر داد

ضبط 320 کیلوگرم فرآورده‌ دامی غیربهداشتی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس از ضبط ۳۲۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر‌بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

ضبط 320 کیلوگرم فرآورده‌ دامی غیربهداشتی در فردوس

جواد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: مصرف فرآورده‌های خام دامی سالم باید در برنامه ‌غذایی افراد جامعه قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از 722 مورد بازدید و کنترل مستمر کارشناسان از مراکز توزیع و تولید فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران‌های بین راهی، سردخانه‌‌ها، آشپزخانه‌ها، قصابی‌‌ها و فروشگاه‌های توزیع ماهی، مرغ و تخم‌مرغ در سطح شهرستان فردوس انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 320 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر‌بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

اسماعیلی با تأکید بر نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام فردوس و اسلامیه گفت: گوشت سفید و قرمز وارد شده از سایر نقاط استان به شهرستان فردوس قبل از توزیع در سطح فروشگاه‌ها و مراکز عرضه، کنترل و بازدید می‌‌شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش سطح آگاهی مسافران و زائران حرم مطهر امام‌ رضا (ع) و همچنین شهروندان فردوس برای تهیه و خرید فرآورده‌های خام دامی سالم مورد نیاز، یک‌هزار نسخه اطلاعیه و بروشور بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

*گوشت وارداتی به فردوس کنترل می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از کنترل گوشت وارداتی به شهرستان فردوس خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت سلامت افراد جامعه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، گوشت وارداتی به شهرستان فردوس کنترل می‌شود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه مردم باید گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند، گفت:‌ رنگ گوشت تازه، قرمز روشن است و قرار گرفتن گوشت در معرض اکسیژن هوا سبب اکسیده شدن آهن گوشت و ایجاد رنگ قهوه‌ای می‌شود.

وی تصریح کرد: امنیت غذایی در هر جامعه به اندازه امنیت نظامی آن مهم و مورد توجه است، بنابراین نظارت بر گوشت به عنوان غذای اصلی سفره مردم ایران‎ و همچنین یک غذای استراتژیک باید مورد توجه مسئولان و کارشناسان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول