اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

95 درصد داروهای دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 95 درصد داروهای دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و نیاز خارجی چندانی در این زمینه نداریم.

95 درصد داروهای دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، سیدمحسن دستور در حاشیه سفر به استان یزد با بیان اینکه ایران در زمینه تولید داروهای دامپزشکی خودکفاست، اظهار داشت: اکنون شرایط تولید داروهای دامی در کشور خوب است. 

وی افزود: هم‌اکنون 55 کارخانه در زمینه تولید داروهای دامی در کشور فعال است که از استانداردهای خوبی برخوردارند.

دستور با بیان اینکه بیش از 250 قلم داروی دامپزشکی در کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: طی چهار ماهه امسال 30 درصد افزایش صادرات دارو نسبت به سال گذشته در کشور صورت گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اختصاص 26میلیارد تومان اعتبار ملی برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام طی سال جاری خبر داد و افزود: این میزان اعتبار برای مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هزینه خواهد شد.

وی گفت: همچنین امسال 30میلیارد تومان اعتبار برای واکسینه رایگان برخی بیماری‌های دامی اختصاص یافته است.

دستور از تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در 12 استان کشور خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده تا در تولید مرغ معمولی نیز ضریب اطمینان سلامت آن برای جامعه تضمین شود و امیدواریم طی سال‌های آینده در بسیاری از استان‌های کشور این طرح انجام شود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته حدود 4.5 میلیارد تومان بابت پرداخت غرامت دام‌های بیمار به صاحبان آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 832 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان شناسایی شده است، افزود: تب مالت، سیاه زخم، سالک، هاری ، تب کریمه کنگو و آنفلونزای فوق حاد پرندگان از جمله این بیماری‌هاست.

دستور، عوامل میکروبی، ویروسی، انگلی و قارچی را از جمله دلایل ابتلا افراد به این بیماری‌ها بیان کرد و افزود: افراد باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا به این بیماری‌ها مبتلا نشوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در زمینه بیماری‌های حیوانات وحشی گفت: در زمینه کنترل بیماری هاری، تفاهم‌نامه‌ای با محیط زیست منعقد کردیم تا از انتقال بیماری این حیوانات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بیماری تب مالت از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است، گفت: این بیماری در اغلب نقاط کشور دیده می‌شود که در برخی مناطق آمار متفاوت است.

دستور مهم‌ترین راه انتقال این بیماری را مصرف شیر خام و فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه بیان کرد و افزود: شهروندان باید تمام نکات بهداشتی در زمینه استفاده از این فرآورده‌ها را رعایت کنند.

وی گفت: سالانه در ارتباط با بحث‌های نظارت بهداشتی 10 هزار پرونده در سازمان دامپزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دستور با بیان اینکه طرح پایش باقیمانده‌های شیر به مدت سه سال است که در کشور آغاز شده است، گفت: در این زمینه نزدیک به 2 هزار نمونه از دامداری‌های و مراکز جمع‌آوری شیر صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول