اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای خراسان رضوی:

70 هزار مرکز غذایی تحت کنترل مستقیم مرکز بهداشت است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: مرکز بهداشت خراسان‌رضوی امسال در آستانه ماه مبارک رمضان حدود 70 هزار مرکز غذایی را تحت کنترل دارد.

70 هزار مرکز غذایی تحت کنترل مستقیم مرکز بهداشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی حسنی یزدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مرکز بهداشت خراسان رضوی، اظهار کرد: گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای خراسان رضوی امسال برنامه‌ایی مدون را در دستور کار دارد تا تمام مراکز غذایی اعم از رستوران‌ها و  مساجد و دیگر اماکن که توزیع غذا و یا پخت شیرینی را دارند زیر نظر مرکز بهداشت نظارت شوند.

وی در ادامه گفت: بیشترین توجه مرکز بهداشت امسال در آستانه ماه رمضان به مراکز پخت و توزیع زولبیا و بامیه اختصاص دارد.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته نمونه‌برداری از مواد غذایی در این مراکز انجام گرفت و نمونه‌های مشکوک بسیاری پیدا شد که امسال با توجه به موارد مشکوک سال گذشته، تصمیمی اتخاذ شده است تا شرایط مطلوبی برای پخت و توزیع مواد غذایی در نظر گرفته شود.

حسنی یزدی اضافه کرد: مرکز بهداشت خراسان‌رضوی اطلاعیه‌ای قبل از ماه رمضان در ارتباط با شرایط پخت زولیبا و بامیه و شست وشوی خرما در مساجد از طریق رسانه‌ها داده است و تمام مراکز ملزم به رعایت این اطلاعیه هستند.

وی با توجه به گستردگی نظارت بر مواد غذایی در ماه رمضان امسال ادامه داد: مرکز بهداشت برای کل استان خراسان رضوی 88 اکیپ نظارتی که دارای 119 پرسنل است در نظر گرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: توزیع مواد غذایی فقط از طریق مراکز تولید که دارای مجوز بهداشت می‌باشند امکان‌پذیر است و سوپرمارکت‌ها و دیگر مراکز نمی‌توانند در بحث توزیع فعالیت کنند و در صورت مشاهده، مرکز بهداشت اقدام به تعطیل کردن آن واحد می‌کند.

حسنی یزدی گفت: سال گذشته حدود، 19 هزار و 395  مورد بازدید از مراکز غذایی انجام شد که از این تعداد صد و 76 مورد را مرکز بهداشت به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در کار تعطیل کرد.

وی افزود: تمام مراکز تهیه و توزیع غذا در سراسر استان خراسان رضوی باید پروانه کسب، جایگاه بهداشتی و مجوز بهداشت را داشته باشند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول