اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

حضور وزیر بهداشت در مراسم آغاز طرح پزشک خانواده مازندران

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از حضور وزیر بهداشت در مراسم آغاز طرح پزشک خانواده در مازندران خبر داد.

حضور وزیر بهداشت در مراسم آغاز طرح پزشک خانواده مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی ظهر امروز در جلسه بررسی اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استانداری مازندران اظهار داشت: طرح پزشک خانواده عدالت را در مسیر سلامت در پیشانی خود دارد.

وی با اعلام اینکه منابع سلامت در کشور در حال حاضر بدون هدفمندی در حال توزیع است، تصریح کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده منابع موجود در سطح سلامت هدفمند هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان مطلوب بودن شاخص‌های بهداشتی در کشور بیان داشت: نابسامانی در حوزه درمان زیاد است و این نابسامانی هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کند.

این مسئول با اشاره به وجود پدیده زیرمیزی تاکید کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده بسیاری از مشکلات فعلی سطح درمان کاهش می‌یابد و سطح درمان مردم به صورت علمی پیگیری می‌شود.

ناصحی یادآور شد: خیلی از طبابت‌های موجود که در حال حاضر منجر به تشخیص شود، وجود ندارد.

وی دیگر اشکال‌های نظام فعلی سلامت را سوق دادن هزینه‌های سلامت به سمت شرکت‌های تجهیزات بیمارستانی و دارویی عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح  پزشک خانواده بسیاری از نابسامانی‌های فعلی درمان ساماندهی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار همکاری همه جانبه مردم و مسئولان اجرایی در سطح جامعه برای اجرای درست طرح پزشک خانواده در کشور شد و بیان داشت: با اجرای این طرح نظام بیمه‌های کشور نیز اصلاح می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بیمه‌ها در حال حاضر نظام‌شان بر پایه درمان است که پس از اجرای این طرح برنامه نظام بیمه‌ای سلامت محور می‌شود.

ناصحی به اجرای ناقص طرح پزشک خانواده در روستاها اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده در روستاها به دلیل پیش‌بینی نکردن درمان در سطح دو و سه ناقص اجرا شد که در طرح فعلی پزشک خانواده این موضوع به طور کلی برطرف شد.

وی به اجرای دورنمای طرح پزشک خانواده در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای گام به گام و دقیق این طرح چندگانگی درمان برچیده و نظام الکترونیک سلامت در کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده نیاز به همراهی و همدلی همه جانبه در سطح استان مازندران داریم.

این مسئول از اتمام 90 درصد آمار سرشماری خانوارها خبر داد و متذکر شد: برای اجرای طرح پزشک خانواده مازندران در رتبه بسیار مناسبی قرار دارد.

ناصحی در پایان از حضور وزیر بهداشت برای آغاز طرح پزشک خانواده در این استان در هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول