اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مسکن معلولان سازمان بهزیستی خبر داد

افتتاح 5800 واحد مسکونی معلولان در هفته بهزیستی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مسکن معلولان سازمان بهزیستی از افتتاح 5 هزار و 800 واحد مسکونی معلولان در هفته بهزیستی خبر داد.

افتتاح 5800 واحد مسکونی معلولان در هفته بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی ربوبی ظهر امروز در سفر به خراسان جنوبی در نشست خبری اظهار کرد: در راستای ساخت مسکن معلولان کشور مصوبه‌ای در سال 88 با اولویت ساخت 200 هزار واحد مسکونی مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال 90 سهمیه این سازمان در ساخت واحدهای مسکونی معلولان 70 هزار واحد بوده است، تصریح کرد: ساخت 130 هزار واحد مسکونی در سال‌های 89 و 90 آغاز شده است.

دبیر ستاد مسکن معلولان سازمان بهزیستی یادآور شد: تاکنون بالغ بر 20 هزار واحد مسکونی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در سطح کشور واگذار شده است.

*واگذاری حداقل 37 هزار واحد مسکونی معلولان تا پایان سال جاری

ربوبی از افتتاح 5 هزار و 800 واحد مسکونی معلولان در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: واحدهای مسکونی ساخته شده به افراد نیازمند و واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 37 هزار واحد مسکونی معلولان هم‌اکنون در مرحله سفت‌کاری و پایان کار قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه سهمیه ساخت واحدهای مسکونی این سازمان در سال گذشته 70 هزار بوده تا پایان سال حداقل 37 هزار واحد مسکونی به معلولان واگذار می‌شود.

دبیر ستاد مسکن معلولان سازمان بهزیستی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 50 میلیارد تومان در بحث کمک‌های بلاعوض سازمان به معلولان و برخی از معافیت‌های معلولان به منظور خانه‌دار شدن هزینه شده است.

*اختصاص 15 میلیارد تومان برای ساخت مسکن معلولان

ربوبی در پاسخ به این سئوال که تاکنون چه تعداد از جامعه هدف سازمان بهزیستی خانه‌دار شدند، تصریح کرد: اگر سهمیه سال 90 این سازمان به طور کامل محقق شود تمامی زنان سرپرست و معلولان سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی خانه‌دار می‌شوند.

وی از اختصاص مبلغ 15 میلیارد تومان اعتبار برای مسکن معلولان در سال جاری خبر داد و افزود: از این میزان اعتبار مبلغ یک‌میلیارد تومان به مسکن معلولان خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

دبیر ستاد مسکن معلولان سازمان بهزیستی ادامه داد: علاوه بر اختصاص این مبلغ اعتبار نیز مبلغ 350 میلیون تومان از طرف سازمان بهزیستی و مبلغ 430 میلیون تومان از طرف وزارت راه و شهرسازی برای معافیت‌های ساخت مسکن معلولان خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول