اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بشاگرد:

اثرگذاری اوقات فراغت در آینده کودکان پررنگ است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی بشاگرد گفت: اوقات فراغت و نحوه‌ گذران آن در کودکی نقشی مهمی در آینده افراد دارد.

اثرگذاری اوقات فراغت در آینده کودکان پررنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد واقع در شرق هرمزگان، غلامرضا روشن‌رای عصر امروز در نشست توجیهی مربیان روستاها مهدها با اشاره به برگزاری کلاس‌های توجیهی ویژه مربیان روستاها مهدها با هدف اجرای بهتر دوره‌های اوقات فراغت، از مربیان خواست علاوه بر آموزش مهارت‌های ورزشی، این فعالیت‌ها را برای کودکان فرح بخش کنند زیرا لذت بردن از ورزش موجب می‌شود کودکان به علت ایجاد انگیزه در آنان به ورزش روی آورند.

وی در سخنان خود به خویشتن شناسی در امر تربیت کودکان اشاره کرد و بیان داشت: در امر تربیت نه تنها شناخت کودک از دیدگاه مربی مهم است بلکه خویشتن شناسی کودک از نظر خود و در ارتباط با دیگران اهمیت خاص دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بشاگرد ادامه داد: خودشناسی موجب می‌شود کودک بتواند به موفقیت خود در اجتماع و ارتباط با دیگران بیشتر پی ببرد و دریابد دیگران او را چگونه می‌بینند، در نتیجه نسبت به حدود توانایی استعدادها، قدرت‌های ذهنی و جسمی خود شناخت صحیح‌تری پیدا می‌کند به عبارت دیگر در شناخت خود به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح کلاس‌های اوقات فراغت در این شهرستان با همکاری اداره بهزیستی و شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

روشن‌رای ادامه داد: در راستای ارتقا فرهنگ و بالا بردن سطح استعدادهای فکری کودکان و نوجوانان در طول ایام تابستان کلاس‌های اوقات فراغت در بشاگرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روستا مهدها کلاس‌های قرآن، احکام و قصه‌های قرآنی دایر خواهد شد، گفت: وقت آن است که کودکان خود را با قرآن مانوس کنیم، که انس با کلام الله موجب شکوفا شدن آینده کودکان می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود اظهار داشت: فصل تابستان، فصل جدی برای والدین محسوب می‌شود که اگر برنامه ریزی درستی برای اوقات فراغت فرزندان خود داشته باشند دوران اثرگذاری در آینده کودکان خواهد داشت.

رئیس اداره بهزیستی بشاگرد با بیان اینکه طی سال‌های اخیر این سازمان توانسته در اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی طرح‌های خوبی را اجرایی کند، اضافه کرد: نباید فراموش کرد که توجه به سنین پایه از اصول مهم آموزشی در بعد تربیتی است.

به گفته روشن‌رای، بهزیستی در همین راستا اقدام به برگزاری دوره‌های مربوطه با هدف ترویج هر چه بهتر و بیشتر آموزش‌های با هدف توانمندسازی آنان در بشاگرد کرده است.

یادآور می‌شود، "نشست توجیهی ویژه مربیان روستا مهدها" در راستای بازگشایی کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستانی کودکان در شهرستان بشاگرد، در محل آمفی تئاتر کتابخانه مهدیه شهرستان گوهران بشاگرد برگزار شد.

بشاگرد در شرق هرمزگان واقع و از شهرستان‌های محروم این استان در حوزه‌های آموزشی و کمک آموزشی به ویژه در بخش کودکان به شمار می‌رود.

راه‌اندازی روستاها مهدها در این شهرستان سبب شده است که بخش اعظمی از کودکان در این شهرستان تحت پوشش برنامه‌های متعارف و مناسب سازمان بهزیستی برای کودکان قرار گیرند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول