اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره امور کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد

حل مشکل کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره امور کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از حل‌شدن مشکل کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

حل مشکل کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

علی فیروز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در راستای حل این مشکل برنامه‌ریزی شده و اقدامات موثری انجام گرفته است به طوریکه علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده، مشکل کمبود نیرو در واحدهای مختلف برطرف شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در ایجاد اشتغال برای جوانان چه سهمی داشته است، گفت: طی سال 1390 و 1391 حدود 21 نفر به صورت پیمانی در این اداره کل جذب شده‌اند که به تدریج با عبور از مراحل مختلف رسمی خواهند شد همچنین در سال جاری یک بار دیگر آزمون استخدام برای جذب نیرو برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تا سال 1382 مدیریت کتابخانه‌ها زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود بنابراین جذب و به‌کارگیری نیروی توانمند بزرگ‌ترین مشکل قلمداد می‌شد زیرا اداره کل ارشاد به عنوان یک سازمان دولتی قادر به جذب پرسنل نبود.

فیروز گفت: در سال‌های قبل از 1382 اغلب کتابخانه‌ها بدون کتابدار فعال توسط مسئول خدمات اداره می‌شد به همین دلیل کتابخانه‌ها از رونق چندانی برخوردار نبودند زیرا در استقبال از جوانان اهل مطالعه و فرهنگی اقدام چندانی صورت نمی‌گرفت.

وی با اظهار خرسندی به دلیل تفکیک مدیریت کتابخانه‌ها از اداره ارشاد گفت: زمانی که این موضوع محقق شد تحول زیادی در مدیریت کتابخانه‌ها رخ داد به طوریکه در کتابخانه‌ها افراد علاقه‌مند و آشنا به علم کتابداری به کار گماشته شدند و از علم کتابداری در اداره این مراکز استفاده شد و  این موضوع در تربیت افراد اهل مطالعه، بافرهنگ و باسواد نقش زیادی داشت.

فیروز با بیان اینکه پیش از این کتابخانه‌ها اغلب به شکل یک انبار بودند، اضافه کرد: هم‌اکنون کتابخانه‌ها با علم و متناسب با دانش روز اداره می‌شوند و همچنین جست‌وجوی اطلاعات، اشاعه دانش و ارائه خدمات به طور کامل مکانیزه است.

مدیرکل اداره امور کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در پاسخ به یک سوال مبنی بر اینکه ریاست جمهوری برای حذف شرکت‌های خدمات دستور اکید داده در این راستا چه اقداماتی شده است، اظهار داشت: در این اداره کل با سه نفر نگهبان و سه نفر نیروی خدماتی با واسطه‌گری شرکت‌های خدماتی انعقاد قرارداد می‌شد ولی بعد از صدور این دستور نسبت به کنار گذاشتن شرکت‌ها، انعقاد قرارداد به طور مستقیم با افراد مبادرت می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول