اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی:

اعتیاد دانشجویی در آذربایجان‌غربی نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: در سه ماه نخست سال جاری حدود یک‌هزار و 261 نفر معتاد به مراکز درمانی مناطق مختلف استان برای ترک اعتیاد روانه شده‌اند که در بین این افراد دانشجو وجود ندارد.

اعتیاد دانشجویی در آذربایجان‌غربی نداریم

کریم اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در بین این افراد از هر قشر جامعه اعم از تحصیل‌کرده، دیپلم، زیردیپلم و ... وجود دارد ولی خوشبختانه دانشجو دیده نمی‌شود به طوری‌که در گذشته فقط به صورت انگشت‌شمار بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته دانشجوی معتاد در بین افراد گرفتار به این بلای خانمان‌سوز دیده می‌شد ولی به تعداد انگشت‌شمار این افراد وجود داشتند که دلیل گرایش خود به مواد مخدر، ورود اجباری و از سر تکلیف به دانشگاه را اغلب عنوان می‌کردند.

اکبری با بیان اینکه سن ابتلا به مواد مخدر متاسفانه به 15 سال رسیده است، ادامه داد: سن اعتیاد به مواد مخدر متاسفانه به این میزان پایین آمده است که این موضوع ویژه استان ما نیست و در استان‌های دیگر کشور نیز وجود این معضل را شاهد هستیم.

وی سیاست ناجا را همه‌جانبه کردن مبارزه دانست و گفت: همه اقشار جامعه و مسئولان برای ریشه‌کن شدن این موضوع باید احساس مسئولیت کنند زیرا تولید و توزیع مواد مخدر از جمله جرایم سازمان یافته قلمداد می‌شود پس برای مقابله با آن باید هماهنگی وسیع صورت بگیرد به طوریکه در این مبحث 27 دستگاه اجرایی مسئول هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی ضمن اینکه از افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان اظهار تاسف کرد، بیان داشت: در سال 2011 نسبت به سال 2010 میزان تولید مواد مخدر در کشور همسایه افغانستان 61 درصد افزایش یافته است پس باید برای حفظ جوانان کشورمان بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول