اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

مساجد پایگاه‌ معنویت و ارزش‌های اخلاقی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: مساجد پایگاه‌ معنویت و ارزش‌های اخلاقی در بین مسلمانان هستند.

مساجد پایگاه‌ معنویت و ارزش‌های اخلاقی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه عصر امروز در همایش مسجدمحوری با اشاره به اینکه روایات متعددی پیرامون لزوم اتحاد و برادری میان مسلمانان وجود دارد، اظهار کرد: امروز یکی از ضروریت‌های بسیار مهم که به خوبی نیز احساس می‌شود این است که ملت و مسئولان باید با برادری و همدلی عرصه را برای شکوه و اقتدار نظام اسلامی در ابعاد مختلف فراهم کرده و سبب طرح‌های ضد دینی و ارزشی استکبار شوند.

امام جمعه شهرستان بویین‌ زهرا افزود: مساجد در حقیقت امر پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی بوده و موجب توسعه همه‌جانبه این دین مقدس و الهی می‌شوند.

وی با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از فضیلت‌هایی این ماه ارزشمند این است که مسلمانان هرچه بهتر با وضعیت محرومان و افراد بی‌بضاعت آشنا شده و آنان را درک می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا افزود: دین مبین اسلام از تمام انسان‌ها و به‌ویژه مسلمانان می‌خواهد که با دوستی و پیوند مشترک زمینه را برای سعادت و رستگاری خویش مهیا کرده و سبب ایجاد روحیه معنوی شوند.

زرینه با بیان اینکه برنامه‌های مختلف صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان به تدریج موجب دوری مردم و به‌ویژه جوانان از معنویات و ارزش‌های این ماه عزیز می‌شود، تصریح کرد: باید ساز و کاری را فراهم کرد که افراد بتوانند با حضور بیشتر خود در مساجد به خداوند متعال نزدیک‌تر شده و با همین رویه نیز سلامت و توسعه جامعه اسلامی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد جامعه اسلامی را از گزند آسیب‌ها و آفات اجتماعی دور می‌کند، افزود: دین مبین اسلام مساجد را به عنوان پایگاه‌های بسیار مستحکم و قوی در راستای مقابله با تهدیدات مختلف و زننده دشمنان و معاندان معرفی کرده است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه از ابتدای امر تا‌کنون هیچ نهاد و محلی دیگر نتوانسته حضور و نقش مساجد را از بین برده و کم‌رنگ کند، بیان کرد: اینکه عده‌ای از مساجد دوری کرده و به سوی امور غیر دینی تمایل می‌یابند به تدریج موجب انحطاط و غفلت آنان از ذکر و یاد خداوند متعال می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول