اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع)

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ اثر حجت‌الاسلام حافظ نجفی زنجانی از طرف پژوهشکده باقرالعلوم‌ علیه‌السلام منتشر شد.

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ اثر حجت‌الاسلام حافظ نجفی زنجانی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم‌ منتشر شده و درآن بایسته‌ها و نبایسته‌های تبلیغ و مبلغان با نگاه اخلاقی مورد بررسی قرار گرفته و برخی از آسیب‌ها در این اثر به تصویر کشیده شده است.

این اثر در 10 فصل شامل کلیات، بایسته‌های اخلاقی و معنوی تبلیغ، اهداف و رسالت‌های تبلیغ دینی، عوامل و شرایط موفقیت در تبلیغ، شیوه‌های نوین تبلیغی، ویژگی‌های عملی مبلغان، بایسته‌های اخلاقی مبلغان، اخلاق اجتماعی مبلغان، آسیب‌شناسی تبلیغات دینی و آسیب‌شناسی مبلغان دینی نگارش یافته است.

محقق در این کتاب تلاش کرده از منظر کتاب و سنت و عقل، توصیه‌ها و راهکارهای اخلاقی خوبی ارائه کند، چنانچه در فصل نخست آن یعنی کلیات به ارائه تعریفی از تبلیغ دینی می‌پردازد و پس از آن محورهای تعیین کننده وظایف مبلغان دینی و نقش تبلیغ در پیشبرد آرمان‌های دین را مطرح می‌کند.

فصل دوم با عنوان بایسته‌های اخلاقی و معنوی تبلیغ در پنج گفتار تنظیم شده و سخن نصیحت‌آمیز، ارائه چهره جذاب، دلپذیر و آسان از دین، صداقت و دوری از اعوجاج و انحراف در گفتار و رفتار، رعایت امانت، مسئولیت‌آفرینی، اعتمادسازی، جامعیت، کارآمدی و راه‌گشایی و ارائه الگوی عملی برخی از مطالب آن است.

فصل چهارم کتاب عوامل و شرایط موفقیت در تبلیغ نام دارد که شناخت منطقه، موانع و مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های تبلیغ، موقعیت‌شناسی و آشنا بودن با ادبیات و شرایط زمان، آشنایی با علوم روز، داشتن ذوق و سلیقه کار فرهنگی و بیان رسا و سلیس از مطالب این فصل است.

شیوه‌های نوین تبلیغ عنوان فصل پنجم این کتاب است که به بیان مطالبی چون تبلیغ با قلم، نامه‌نگاری، شبکه جهانی اینترنت، تبلیغ رسانه‌ای، رسالت امروز ما، الگوگیری از روش تبلیغ انبیا و ائمه علیهم السلام و اصول تبلیغی با توجه به الزامات رسانه‌های نوین می‌پردازد.

نویسنده این اثر در تعریف تبلیغ دینی آورده است: «تبلیغ دینی، نفوذ در روح و روان مخاطبان و ایجاد تغییر در رفتار آنان است. تبلیغ دینی عناصر و ارکان متعددی دارد و یکی از عناصر مهم در موفقیت تبلیغ، آراسته شدن مبلغان دینی به ارزش‌ها و فضیلت‌های اخلاقی و به کارگیری آداب، اصول و روش‌های تبلیغ است».

کتاب اخلاق و آداب در تبلیغ به قلم حجت‌الاسلام حافظ نجفی زنجانی در قطع وزیری، 432 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و به قیمت 14 هزار تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول