اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزستی همدان خبر داد

احداث 1400 واحد مسکن معلولان در همدان

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان همدان گفت: تا پایان سال جاری ساخت یک هزار و 400 واحد مسکونی برای معلولان عملیاتی می‌شود و تاکنون 328 واحد نیز به افراد زیر پوشش واگذار شده است.

احداث 1400 واحد مسکن معلولان در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر کوکائیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی در چهار حوزه تأمین مسکن مددجویان، اشتغال مددجویان، جلب مشارکت‌های مردمی و صدور مجوزهای مراکزی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: بهزیستی سازمانی حمایتی است و سازنده مسکن نیست بلکه با حمایت خود امکان خانه‌دار شدن معلولان را فراهم می‌کند و در این راستا تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ای را با عنوان طرح نهضت تأمین مسکن ایجاد کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی همدان ادامه داد: در سال 89، یک هزار و 982 واحد، در سال 90، یک هزار و 892 واحد و در سال جاری یک هزار و 500 واحد در قالب مسکن شهری و همچنین 600 واحد روستایی به افراد زیر پوشش ارائه شود.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری یک هزار و 400 واحد عملیاتی می‌شود و تاکنون 328 واحد نیز به افراد زیر پوشش واگذار شده است.

کوکائیان با اشاره به ارائه تسهیلات نیز بیان داشت: تاکنون 2 میلیارد و 659 میلیون تومان سرانه 4 میلیونی به افراد کمک شده است.

وی با اشاره به سهمیه اشتغالی استان ابراز داشت: بهزیستی همدان ایجاد اشتغال برای 750 نفر را متعهد شده بود که این سازمان 33 نفر بیشتر از این تعهد را ایجاد کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال استان همدان تصریح کرد: در سال جاری، 968 شغل باید ایجاد شود که تاکنون 200 مورد محقق شده است.

وی با اشاره به 22 میلیارد ریال کمک به صورت مشارکت‌های مردمی در سال 90،  اذعان داشت: در سال گذشته 4 میلیارد و 450 میلیون ریال به صورت مشارکت نقدی، 18 میلیارد و 49 میلیون ریال به صورت غیر نقدی و 600 میلیون ریال به صورت جذب مشارکت خدماتی بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان نیز گفت: در سال گذشته به 242 نفر ارائه خدمات داشتیم و 2 هزار و 317 مورد تماس از طریق سامانه 123 صورت گرفته است.

مهدی شاه‌قدمی اظهار کرد: در سال گذشته 512 مورد مداخله در خانواده برای کاهش طلاق زوجین صورت گرفته که 258 مورد منجر به سازش شد.

وی با بیان اینکه پنج مرکز غیر دولتی از کودکان بی‌سرپرست بالای شش سال حمایت می‌کنند، افزود: شیرخوارگاه به صورت دولتی از 17 فرزند بی‌سرپرست حمایت می‌کنند که سرلوحه ما در این مراکز فرمایشات رهبری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: 25 مورد از فرزندان بی‌سرپرست به صورت فرزند خوانده به آغوش‌ خانواده‌ها پیوسته‌اند و تعدادی نیز به صورت امانت موقت به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 2 هزار و 859 پرونده زنان سرپرست خانوار وجود دارد که با کمک بخش دولتی و یا مراکز کلینیک مددکاری می‌شوند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول