اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی:

23 میلیون نفر ایرانی زیرپوشش پزشک خانواده هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی کشور با بیان اینکه پزشکان دردآشنا خود را با سیستم نظام پزشک خانواده وقف دهند، گفت: هم‌اکنون 23 میلیون نفر ایرانی زیرپوشش پزشک خانواده هستند.

23 میلیون نفر ایرانی زیرپوشش پزشک خانواده هستند

محمدباقر هداوند در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی 36 میلیون نفر جمعیت ایران را زیر پوشش دارد، اظهار کرد: جمعیت بیمه شده در قالب صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، عشایر و دیگر اقشار خدمات می‌گیرند.

وی، فعالیت صندوق بیمه ایرانیان را در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه کشور عنوان کرد و افزود: تمام افرادی که فاقد بیمه هستند می‌توانند با پرداخت 50 درصد حق سرانه زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی با بیان اینکه سالانه بیش از 67 هزار تومان برای حق بیمه ایرانیان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: افراد نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد تا سقف 35 درصد مشمول تخفیف بیمه ایرانیان می‌شوند و تنها 15 درصد حق سرانه بیمه را پرداخت می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه 90 درصد هزینه‌های بستری را معادل تعرفه‌های دولتی پرداخت می‌کنیم، افزود: در درمان سرپایی نیز 70 درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

هداوند درباره تعداد افراد زیرپوشش بیمه ایرانیان در کشور ابراز کرد: حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر زیرپوشش بیمه ایرانیان هستند و تا پایان سال جاری تمام افراد فاقد بیمه زیرپوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار می‌گیرند.

وی، با اشاره به اجرای طرح نظام پزشک خانواده اذعان کرد: این طرح از روستا آغاز شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام روستاییان زیرپوشش قرار گرفتند و هم‌اکنون 23 میلیون نفر در روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر زیرپوشش طرح نظام پزشک خانواده هستند.

این مسئول ارشد سازمان بیمه خدمات درمانی کشور، با بیان اینکه دولت تصمیم گرفت نظام پزشک خانواده را در شهرها تسریع دهد، خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان این طرح آغاز شد و با برطرف شدن نواقص و کاستی‌های این طرح گسترش می‌یابد.

وی، پزشک خانواده را یکی از نظام‌های مترقی خواند که در بیشتر کشورهای دنیا پیاده شده است و افزود: امروز اجرای طرح پزشک خانواده یک ضرورت جامعه است و باید به طرف نظام پزشک خانواده برویم.

هداوند، یادآور شد: سازمان بیمه خدمات درمانی به عنوان یک نهاد بیمه‌گر اجرای طرح پزشک خانواده را به نفع مردم می‌داند ضمن اینکه اجرای هر طرحی در ابتدا ممکن است با مشکلاتی مواجه شود به ویژه اینکه بسیاری از مردم و پزشکان با این طرح آشنا نیستند و مزایا و خوبی‌های آن را نمی‌دانند.

وی، با تصریح بر اینکه همه به ویژه رسانه‌ها باید در شناسایی طرح پزشک خانواده همکاری کنند، ابراز کرد: از پزشکان دردآشنا انتظار می‌رود خود را با سیستم نظام پزشک خانواده وقف دهند و سازمان‌های بیمه‌گر را در اجرایی شدن این نظام مترقی و پیشرفته کمک کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی درباره تعرفه‌های پزشکی در طرح پزشک خانواده اذعان کرد: تعرفه‌ها و سرانه درمان باید رکن منطقی و متعادل داشته باشد و طبق میزان سرانه درآمد مردم تعیین شود.

وی، اضافه کرد: سال گذشته حدود 10 تا 12 درصد تعرفه‌های پزشکی رشد داشت و با نگاه مثبت دولت تعرفه‌های پزشکی به منظور همراه شدن با نظام پزشک خانواده را تا 20 درصد افزایش داده است.

هداوند، واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی را یکی از مشکلات خواند و متذکر شد: امیدواریم در برنامه پنجم توسعه بتوانیم به یک رشد منطقی در زمینه تعرفه‌های پزشکی برسیم که علاوه بر پزشکان، بیمه شدگان نیز راضی باشند.

وی، مهم‌ترین برنامه سازمان بیمه خدمات درمانی در سال جاری را پیگیری نظام پزشک خانواده عنوان کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود با استقبال پزشکان و حمایت رسانه‌ها که می‌توانند در بحث فرهنگ‌سازی این نظام کمک کنند، بتوانیم ضریب نفوذ بیمه در کشور را افزایش داده و افراد فاقد درمان را زیرپوشش قرار دهیم.

این مسئول، از آغاز ثبت‌نام پزشکان در طرح پزشک خانواده خبر داد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول