اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اعلام کرد

حمایت سازمان بهزیستی از 45 هزار کردستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کردستان از حمایت این سازمان از 45 هزار مددجو زیرپوشش این سازمان در این استان خبر داد.

حمایت سازمان بهزیستی از 45 هزار کردستانی

صباح قریشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بیش از 23 هزار نفر از تعداد مذکور به صورت مستمر از خدمات مختلف این نهاد در سطح استان بهره‌مند هستند و مابقی نیز به صورت موردی در قالب سرفصل‌های مختلف حمایت می‌شوند.

به گفته وی، بهزیستی در 53 سرفصل مختلف به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌کند که ساخت مسکن و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین این خدمات است.

وی به برنامه‌های حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی اشاره کرد و افزود: طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه در قالب سه دفتر با رویکرد کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و همچنین حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های در معرض آسیب و زنان سرپرست خانوار و نیازمند اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: توانمندسازی زنان سرپرست ‌خانوار و خانواده‌های مددجو در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار گرفته و با ایجاد اشتغال تلاش می‌شود سطح اقتصادی و توانمندی آنها ارتقا یابد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: رسیدگی به امور کودکان و نوجوانان در قالب ارائه آموزش‌های عمومی و پایه به کودکان در مهدهای کودک و حرفه‌آموزی و کمک به استقلال اقتصادی نوجوانان و فرزندان زیرپوشش نیز از دیگر اهداف مهم این معاونت است.

به گفته قریشی، در حال حاضر یک‌هزار و 836 خانوار مددجو بهزیستی استان زیرپوشش مراکز دولتی، 657 خانوار کلینیک‌های مددکاری اجتماعی و یک‌هزار و 411 خانوار نیز زیرپوشش موسسات خیریه قرار دارند.

وی از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجتماعی‌محور در هفت محله حاشیه‌نشین کردستان خبر داد و افزود: از سال گذشته تاکنون 309 خانوار دارای زن سرپرست زیرپوشش بهزیستی استان بازتوانی و از چرخه حمایت‌های مستقیم این نهاد خارج شدند.

وی در ادامه به آمار زنان و دختران شهری و روستایی مددجوی بهزیستی زیرپوشش بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: 604 نفر بیمه تامین اجتماعی، 693 نفر بیمه صندوق عشایر و روستائیان و 4 هزار و 309 نفر نیز زیرپوشش بیمه‌های خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در ادامه از اجرای طرح بهبود سلامت جسمی زنان زیرپوشش بهزیستی در سطح استان خبر داد و گفت: این طرح با صرف اعتباری بالغ بر 50 میلیون و 641 هزار در سطح استان اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از ارائه خدمات و حمایت این اداره‌کل به یک‌هزار و 136 بیمار خاص در سطح استان خبر داد و افزود: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 190 میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف به این افراد اختصاص داده شده است.

قریشی در پایان با بیان اینکه حمایت از بیماران خاص از وظایف اصلی این اداره‌کل نیست، افزود: بهزیستی به منظور خدمات‌رسانی به بیماران خاصی که در اصل مددجوی خود سازمان هستند، در قالب‌های مختلف ارائه خدمت می‌کند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول