اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان ‌رضوی خبر داد

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به خانواده بهزیستی خراسان ‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی از اختصاص بخش عمده تسهیلات مصوب اشتغال در شورای عالی استان به خانواده بهزیستی خبر داد.

اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به خانواده بهزیستی خراسان ‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان‌رضوی، عباس نیاوند اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که ما برای بهزیستی در سال جاری در نظر گرفتیم این بود که در شورای عالی اشتغال 200 میلیار تومان تسهیلات قرض‌الحسنه مصوب شد که بخش عمده آن به خانواده بهزیستی اختصاص دارد و باید تا پایان سال جاری محقق شود.

معاون امور برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند بهزیستی پرداختن به بحث توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد جامعه با مشیت الهی دچار معلولیت می شوند تا این دلیلی باشد برای عبرت آموزی افراد توانمند، بیان داشت: بهزیستی به این افراد کمک می کند تا علاوه بر توانمندی اعتماد به نفس و مهارت‌هایی نیز برای اداره خود به دست آورند.

دکتر نیاوند گفت: بهزیستی خراسان‌رضوی در طول این سال ها به قدری در همه مباحث مربوط به این بخش خوب عمل کرده که در کشور نمونه است و این جای تقدیر و تشکر از مسئولان و به ویژه مدیریت این سازمان در خراسان‌رضوی را دارد.

در ادامه عباس شیرمحمدی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز بیان داشت: یکی از مشکلاتی که ما در جامعه و در بحث خدمات شهری با آن روبه رو هستیم ایجاد فضای مناسب سازی شده برای استفاده معلولان و یا افراد کم توان است.

شیر محمدی با بیان اینکه افراد کم توان نیز حق تردد در سطح شهر را دارند، افزود: ایجاد تسهیلات مناسب سازی برای معلولان باید در پروانه ساختمانی درج شده و به مرحله اجرا دربیاید.

وی در ارتباط با کودکان خیابانی افزود: برای شهری مثل مشهد مقدس با وجود مضجع شریف امام رضا (ع) زیبنده نیست که در سطح شهر کودکان خیابانی و متکدیانی که از شهرها، روستاها و بعضا از کشورهای بیگانه آمده‌اند برسر چهار راه‌ها اینگونه ظاهر شوند.

شیر محمدی به همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط در این زمینه اشاره کرد و افزود: با هماهنگی همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و نیروی‌انتظامی امیدواریم این معضل نیز از چهره شهر زدوده شود.

در ادامه این مراسم سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی نیز به خدمات شایسته بهزیستی اشاره کرد و افزود: در مباحث مختلف مواد مخدر سازمان بهزیستی انصافاً بیشتر از دیگر دستگاه‌های دولتی عمل کرده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی در امر پیشگیری نیز در حد توان خود بسیار خوب وارد شده است افزود:  همه ما می‌دانیم که دشمن در زمینه تهاجم فرهنگی از راه‌های مختلفی از جمله مواد مخدر و اعتیاد در کشور ما وارد شده است.

امیری مقدم بیان داشت: امیدواریم بهزیستی همان طور که در بحث پیشگیری و درمان خوب ظاهر شده است پس از درمان نیز مدد جویان را رها نکند.

وی با بیان اینکه 80 درصد از افرادی که ما دستگیر می‌کنیم معتاد و برای این امر حداقل روزی یک بار دست به سرقت زده‌اند، افزود: متاسفانه در استان خراسان‌رضوی ما علاوه بر مردان معتاد، زنان و دختران معتاد نیز داریم که در خیابان ها رها شده اند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی ادامه داد: یکی از کارهای عمده بهزیستی در پی تعاملات ما در این حوزه ایجاد اردوگاه‌های ترک اعتیاد است زیرا نجات یک معتاد نجات یک جامعه است.

تهمینه شکیب نیز در ابتدای همایش اظهار کرد: در سال گذشته تنها در ماه مبارک رمضان حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان مشارکت مردمی داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش مشارکت‌های مردمی در سه ماهه دوم سال با توجه به قرار داشتن ماه مبارک رمضان ادامه داد: در سه‌ ماهه ابتدایی سال جاری میزان مشارکت‌ها 13 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده ‌است که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته دو میلیارد و 300 میلیون تومان رشد داشته ‌است.

وی در ارتباط با استخدام معلولان خاطرنشان کرد: سه درصد از سهمیه‌ای استخدامی مربوط به معلولان است که ما خواهان سهمیه‌ای برای این سازمان برای معرفی افراد واجد شرایط هستیم.

شکیب در ادامه با اشاره به خدماتی که به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 341 زن سرپرست خانوار و دختر خود سرپرست را زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار داده‌ایم.

شکیب در ارتباط با کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست تاکید کرد: سعی بر این است که هرچه کمتر کودکان را در این سازمان نگهداری کنند و در سال 90،‌ 800 کودک به خانواده‌ها همراه با کمک هزینه تحویل داده شده است و همچنین در سه ماهه اول سال 91، 420 کودک به صورت‌هایی مانند فرزندخواندگی و یا امین موقت به اشخاص واگذار شده‌اند.

شکیب با بیان اینکه در طول 16 سال اجرای برنامه‌ پیشگیری از تنبلی چشم، 250 هزار نفر از نابینایی یا کم‌بینایی شدید نجات یافته‌اند، افزود: این برنامه هزاران میلیارد تومان صرفه‌‌جویی را به همراه دارد و از طرفی، ارزش معنوی و اجتماعی آن برای افراد و خانواده‌هایی که بدون این پیشگیری‌ها در آینده، معلول داشتند، غیرقابل اندازه‌گیری است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول