اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

فعالیت 21 مرکز مهارت‌آموزی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: 21 مرکز زیرمجموعه این اداره کل در استان کرمان 250 رشته مهارتی را به جوانان جویای کار و بیکار ارائه می‌کنند.

فعالیت 21 مرکز مهارت‌آموزی در کرمان

مهدی ابراهیمی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تبدیل دانش به مهارت و علم به عمل عاملی مهم در کاهش مشکلات اقتصادی است که در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محقق می‌شود.

وی بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها متولی آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت غیر رسمی نقش بسیار مهم و ارزشمندی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برعهده دارد.

ابراهیمی‌نژاد افزود: مقام عظمای ولایت با درک والا و بینش عمیق خویش از توطئه بزرگ دشمنان انقلاب و نظام اسلامی با نامگذاری اقتصادی عناوین سال‌های اخیر، مسئولان و مردم را به حرکت برای استقلال کشور و حل مشکلات اقتصادی کشور فراخوانده‌اند که مسیر این حرکت از تبدیل دانش به مهارت و علم به عمل می‌گذرد و رهبر فرزانه مصداق آن را کار فنی و حرفه‌ای‌ها تعیین فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به اشتغال می‌شود و با توانمندسازی افراد فاقد مهارت، حس اعتماد به نفس و خودباوری را در افراد تقویت کرده و آنان را برای حرکت در ارائه خدمت در عرصه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و خدماتی آماده می‌کند.

ابراهیمی‌نژاد گفت: در همین راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با ارائه 250 رشته مهارتی به جوانان جویای کار و بیکار، با شعار "هر ایرانی یک مهارت، هر خانه یک کارخانه، هر کارگاه یک آموزشگاه و هر کارخانه یک دانشگاه" برای فراگیر کردن این آموزش‌ها در 21 مرکز زیرمجموعه خود ارائه خدمت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: ارتقای بهره‌وری نیروی کار، ایجاد انگیزه و امید در افراد و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر مزایای آموزش‌های ارزشمند مهارتی و فنی و حرفه‌ای است که از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کرده و تولیدات ملی را ارتقا می‌دهد.

ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: با توجه به اهمیت نام‌گذاری سال جاری و ارتباط تنگاتنگ آن با آموزش‌های بسیار مهم و اساسی فنی و حرفه‌ای، شناساندن و آگاه کردن جامعه از اهمیت این آموزش‌ها با همکاری مسئولان و مردم بسیار مهم و حیاتی است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول