اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

984 زن سرپرست خانوار در اردبیل بیمه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 984 نفر زن سرپرست خانوار در استان اردبیل بیمه شده‌اند.

984 زن سرپرست خانوار در اردبیل بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در مراسم تجلیل از زنان سرپرست خانوار در اردبیل اظهار داشت: بر اساس اقدام خوب سازمان بهزیستی در پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار تعدادی از این زنان نیز بهره‌مند از پوشش بیمه‌ای و عشایری شدند که به صورت ماهانه از خدمات این بیمه شامل بازنشستگی و درمان استفاده می‌کنند.

این مسئول به تنوع خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی در قبال جامعه آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: در کنار پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، پرداخت کمک‌هزینه ازدواج، خدمات بیمه تکمیلی و تحصیلی را نیز انجام می‌دهیم و در حوزه خدمات توانبخشی نیز برای معلولان برنامه‌های حمایتی متنوعی را در نظر گرفته‌ایم.

وی توانمند‌سازی سالمندان، کم کردن عوارض سالمندی در دوران سالمندی و همچنین ایجاد فرصت‌های اشتغال برای مددجویان و معلولان را یادآور شد و افزود: بر اساس سند اشتغال به تعهد اشتغال عمل کردیم به طوری که حتی چهار درصد بیش از تعهد خود در یک سال گذشته فرصت اشتغال برای مددجویان و معلولان فراهم کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه فعال بودن کمیته تحکیم بنیان خانواده، کمیته فرهنگی و پیشگیری، کمیته مقابله با اعتیاد و همچنین توسعه مراکز مشاوره ترک اعتیاد و کمپ‌ها را خاطرنشان کرد

این مسئول ابراز داشت: بزرگترین طرح پیشگیری از معلولیت‌ها در قالب ارائه مشاوره‌های ژنتیکی، غربالگری شنوایی و بینایی به جد دنبال می‌شود.

احمدیان یکی از رویکردهای بهزیستی را رویکرد فرهنگی و برگزاری مسابقات مختلف قرآن و اذان و همچنین حضور مددجویان در قالب برنامه‌های اردویی اعم از تفریحی و زیارتی توصیف کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان داشت: بیش از 170 نفر از مددجویان خود را از طریق هواپیما به مشهد مقدس و بیش از 50 نفر را نیز به کربلای معلی اعزام کردیم تا بدون ریالی هزینه پرداختی از سوی آنها این خانواده‌ها را از معنویت این فضاها بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول