اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 400 دانشجو و استاد

ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه‌های آزاد گیلان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: با حضور بیش از 400 دانشجو و استاد طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه‌های آزاد گیلان در واحد رشت افتتاح شد.

ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه‌های آزاد گیلان گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئول طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌های آزاد منطقه 17 ظهر امروز در مراسم گشایش طرح مذکور با اشاره به اینکه طرح ضیافت اندیشه با دیدگاهی مشخص و روشن تدوین شده و آرمان‌ها و اهداف بلندی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: استفاده بهینه از فضای معنوی ماه رمضان در محیط دانشگاهی یکی از اهداف این طرح است.

حجت‌الاسلام علی کریمیان با بیان اینکه هم‌اکنون طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در دو واحد دانشگاهی رشت ویژه خواهران و واحد لاهیجان ویژه برادران در حال اجرا است، افزود: این طرح با استقبال بسیار خوب دانشجویان دختر و پسر مواجه شده به طوری که تاکنون بالغ بر 200 دانشجوی دختر و 210 دانشجوی پسر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول، از اجرای طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید دانشگاه‌های آزاد پس از ماه مبارک رمضان در واحد رشت خبر داد و گفت: مقدمات کار فراهم شده و فراخوان نیز در این راستا صورت گرفته است.

به گفته وی، در این طرح مباحثی مانند دشمن‌شناسی، تحریم‌ها، مباحث معرفتی و غیره در کنار دیگر مباحث آموزشی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد.

کریمیان با تصریح بر اینکه آینده کشور نیازمند حضور جوانانی است که کارهای گروهی و دسته جمعی داشته باشند، اذعان کرد: بحث رسانه‌ها و انتشار نشریات نیز در این طرح به طور مجزا برنامه‌ریزی شده است.

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مراسم مذکور حضور دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه را یکی از توفیقات الهی دانست که کمتر نصیب هرکسی می‌شود.

محمدحسین سرورالدین با ابراز قدردانی از حضور خواهران محجبه و عفیف در طرح مذکور، گفت: رعایت حجاب و عفاف برای خواهران کار بسیار ارزنده‌ای است زیرا حجاب بانوان نه تنها به عنوان یک امر فرهنگی مدنظر است بلکه به عنوان سلاحی مایوس کننده برای دشمن محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر هر قدر تعداد زنان محجبه در کشور به ویژه در فضای دانشگاهی بیشتر باشد دشمن نیز برای نفوذ به بدنه نظام اسلامی بیشتر دچار یاس و ناامیدی می‌شود و حضور اساتید زن محجبه در کلاس‌ها به اندازه هزار ساعت کار فرهنگی ارزشمند است زیرا حجاب تنها یک مسئله دینی نیست بلکه مشت محکمی بردهان دشمن است.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از همکاری تمام افرادی که در اجرای طرح باشکوه ضیافت همکاری داشتند، اظهار کرد: دانشجویانی که به معرفت رسیده‌اند در این طرح شرکت کرده‌اند.

علیرضا اقدامی، معرفت‌افزایی در دانشگاه را یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ضیافت اندیشه خواند و افزود: انسان موجودی دو بعدی است که توجه به هر دو بعد بر او ضرورت دارد زیرا پرداختن به یکی از ابعاد موجب ضعف در دیگری می‌شود.

وی، توکل به رحمت خداوند را برای آمرزش گناهان موجب آرامش قلب و روح آدمی خواند و ابراز کرد: اگر یک انسان به تمام نیازهای مادی و جسمانی خود پاسخ دهد باز در عمق وجود خود چیزی را کم دارد و آن یک احساس نیاز روحی است که با هیچ یک از مادیات برطرف نمی‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مسئول طرح ضیافت واحد رشت نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: طرح ضیافت بهترین فرصت برای گردهمایی جوانان در ماه مبارک رمضان و تطهیر نفس آنها است.

حجت‌الاسلام سید علی میرابراهیمی تصریح کرد: انسان موجود ضعیف و گاهی گنهکار است که دو سرنوشت فردی و اجتماعی دارد و سرنوشت اجتماعی او سرنوشت فردی او را دربرگرفته و بر جامعه نیز تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه هدف ما در طرح ضیافت سوق دادن جمعیت جوان به طرف راه نورانی و الهی است خاطرنشان کرد: حضور جوانان در این طرح بر سرنوشت اجتماعی آنها تاثیر دارد زیرا هدف از گردهمایی در این طرح این است که روح حاکم بر جمع الهی شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول