اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته امداد باشت

900 میلیون ریال زکات در باشت جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی باشت گفت: در طول مدت چند ماه سپری شده از سال جاری 900 میلیون ریال زکات در باشت جمع‌آوری شد.

900 میلیون ریال زکات در باشت جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سید عبدالحمید ولی‌پور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین طرح‌های مشارکتی که همه ساله از سوی کمیته امداد شهرستان باشت اجرا می‌شود، طرح جمع‌آوری زکات است.

وی اظهار داشت:‌ پرداخت زکات یکی از فریضه‌های الهی است که برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی اجرا می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان باشت با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید "اگر زکات مالتان را پرداخت کنید چند برابر آن را به شما برمی‌گردانم"، بیان کرد: شکر و سپاس سرمایه‌داران از مالی که خداوند به آنها داده،‌ کمک کردن به نیازمندان و فقراست.

ولی‌پور تصریح کرد: خداوند هر انسانی را دوست داشته باشد فقرا و نیازمندان را به در خانه او می‌فرستد و اینجا بوده که به اهمیت پرداخت زکات بیشتر پی می‌بریم‌.

این مقام حمایتی در باشت خاطرنشان کرد: زکات نقش اساسی در ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در جامعه دارد و اگر افرادی که تمکن مالی دارند به این اصل اساسی عمل کنند فقر و نداری در جامعه مشاهده نخواهد شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان باشت بیان کرد: در طول چند ماه گذشته از سال جاری بیش از 900 میلیون ریال زکات در باشت جمع‌آوری شد.

ولی‌پور افزود: این میزان وجوه نقدی را ستاد زکات شهرستان با همکاری معتمدین محلی از بین کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی و باغی جمع‌آوری کرده است.

وی به صرف وجوه زکات جمع‌آوری شده در مرمت و آبادانی روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده به همین میزان اعتبار نیز توسط دولت در تعمیر و مرمت امور مساجد، راه‌ها، غسالخانه‌ها و عمران روستایی هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد باشت با اشاره به اینکه تبلیغ و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در ترویج فرهنگ زکات در جامعه دارد، بر نقش و جایگاه رسانه‌ها در امر تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ترویج زکات تاکید کرد و گفت: رسانه‌های جمعی نقش مهمی در ترویج فرهنگ زکات دارند.

ولی‌پور اذعان کرد: در فصل برداشت گندم فرماندار، امام جمعه و اعضای ستاد زکات شهرستان با برگزاری جلسات در روستاها نسبت به آگاه‌سازی مردم از فواید زکات اقدام کردند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول