اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد استان لرستان:

زکات باعث عمران و آبادانی روستاها در زمینه زیرساخت‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد استان لرستان گفت: زکات باعث عمران و آبادانی روستاها در زمینه زیرساخت‌ها می‌شود.

زکات باعث عمران و آبادانی روستاها در زمینه زیرساخت‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، غلامرضا متقی ظهر امروز در همایش زکات که در سینما فلسطین بروجرد برگزار شد، گفت: با توجه به نامگذاری امسال که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، این نامگذاری یک ارتباط با زکات دارد، زیرا هر چه تولید بیشتر باشد، زکات هم بیشتر خواهد شد و پرداخت زکات باعث افزایش تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که زکات خیر و برکت اموال را زیاد می‌کند، اضافه کرد: افرادی که از نظر مالی مشکل دارند، می‌توان به وسیله زکات مشکل مالی آنها را رفع کرد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان تصریح کرد: زکات باعث عمران و آبادانی روستاها می‌شود و ساخت مساجد و مدارس با پرداخت زکات نیز صورت می‌گیرد.  

وی اظهار داشت: اولویت جمع‌آوری زکات با روحانیت است، زیرا آنها مطلع به مسائل دینی هستند و همچنین شوراهای اسلامی عضو ستاد احیای زکات می‌توانند زکات را جمع‌آوری کنند.

در ادامه این همایش رئیس کمیته امداد منطقه یک بروجرد گفت: در سال گذشته 435 میلیارد و 504 میلیون و 200 هزار ریال زکات در بروجرد جمع‌آوری شده است که از این رقم 261 میلیون و 752 هزار ریال از فروش گندم و جو در بخش مرکزی بروجرد به صورت نقدی بوده است.

مهرداد خورشیدوند خاطر نشان کرد:173 میلیون و 773 هزار ریال از بخش روستاهای اشترینان از توابع بروجرد زکات جمع‌آوری شده است و همچنین با کمک شوراهای بخش مرکزی و دهیاران مبلغ دو میلیارد و 988 میلیون ریال نیز زکات جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته در راستای ترویج فرهنگ زکات اقداماتی مانند اعزام مبلغان، استفاده از گردهمایی‌های روستایی و توزیع سه هزار کیسه  برای جمع‌آوری زکات صورت گرفته است.

خورشیدوند متذکر شد: اعزام تعداد بیش از 100 نفر به شهر مقدس قم و تهیه 26 برنامه تلویزیونی و توزیع 1300 جلد قرآن کریم را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد احیای زکات در بروجرد در سال 90عنوان کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول