اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهر:

شهرستان مهر با کمبود پزشک مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان مهر گفت: به علت کمبود پزشک در این شهرستان، تنها 60 درصد جمعیت موفق به نام‌نویسی در طرح پزشک خانواده شده‌اند.

شهرستان مهر با کمبود پزشک مواجه است

اسماعیل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهر اظهار داشت: طرح پزشک خانواده شهری در این شهرستان از 24 تیر ماه سال جاری، همزمان با سایر نقاط استان فارس آغاز شده که در شهرهای دارای پزشک ثبت‌نام در این طرح شروع شده است و در شهرهایی نیز که فاقد پزشک هستند، پس از آماده‌شدن پزشک از شهروندان ثبت‌نام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهر گفت: در این طرح، افراد فقط باید به پزشک خود مراجعه کنند که در این صورت هزینه خدمات درمان به صورت رایگان است و در صورت مراجعه به غیر از سیستم ارجاع، هزینه‌های درمان باید آزاد پرداخت شود.

موسوی افزود: اگر افراد قصد مراجعه به پزشکان متخصص را دارند باید از طریق پزشک خانواده خود به متخصص ارجاع داده شوند و هزینه‌های آن نیز طبق تعرفه‌های طرح دو و سه که حدود پنج تا 10 درصد است، اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های طرح دو و سه قبل از اجرای این طرح 30 درصد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهر بیان داشت: به ازای هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت یک پزشک به عنوان پزشک خانواده خدمات درمانی ارائه می‌دهد که بیشتر از پزشکان در بخش‌های خصوصی استفاده شده است و در جاهایی نیز که فاقد پزشک هستند، پزشکان بخش دولتی خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی در ادامه ابراز داشت: این طرح فقط شامل مناطق شهری شده که به روستائیان در قالب طرح بیمه روستایی خدمات درمانی ارائه می‌شود و در آینده این طرح به صورت یکسان‌سازی به افراد شهری و روستایی خدمات درمانی ارائه می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهر با اشاره به کمبود پزشک در این شهرستان گفت: به علت شرایط آب و هوایی و هوای گرم این منطقه با کمبود پزشک مواجه هستیم و این یکی از علت‌هایی بوده که امکان به عمل آمدن ثبت نام از تمام افراد نبوده است.

موسوی تصریح کرد: در شهرستان مهر حدود 60 درصد از جمعیت موفق به ثبت‌نام در این طرح شده‌اند که با تکمیل پزشک، مابقی افراد نیز زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهر در پایان گفت: اتاق عمل بیمارستان فاطمة‌الزهرا(س) مهر به زودی فعال می‌شود و حدود 2 هزار میلیون ریال تجهیزات اتاق عمل از دانشگاه علوم پزشکی فارس به بیمارستان مهر تعلق گرفته است که در طرح پزشک خانواده شهری به عنوان مرکز 30 هزار تایی به مراجعان پزشک خانواده خدمات درمانی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول