اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقسیم‌بندی 10 هزار نفری صورت گرفت

تقسیم‌بندی شش بلوکی دهدشت برای اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در دهدشت آماده و این شهر به شش بلوک 10 هزار نفری تقسیم‌بندی شده است.

تقسیم‌بندی شش بلوکی دهدشت برای اجرای طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عبدالحسین موسویان عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در دهدشت آماده و این شهر به شش بلوک 10 هزار نفری تقسیم‌بندی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: تاکنون 24 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در دهدشت ثبت‌نام کرده‌اند و برای تکمیل کادر پزشک خانواده در دهدشت به چهار پزشک دیگر نیاز داریم.

موسویان با بیان اینکه پزشکان این طرح هم‌اکنون در مرحله عقد قرارداد با بیمه‌ها هستند، افزود: امیدواریم که با معرفی نیروهای بهداشتی از طرف پزشکان خانواده این کار سرعت گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه 15 مرداد را زمان آغاز نام‌نویسی از همشهریان در طرح پزشک خانواده اعلام کرد و بیان داشت: در هر بلوک از طرح پزشک خانواده محل‌هایی برای ثبت‌نام مردم مشخص شده است.

وی با بیان این‌که در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا در مراحل اجرا تعلل و تأخیری به وجود نیاید، گفت: در سطح یک خدمات علاوه بر پزشک عمومی شاهد فعالیت ماما و پرستار نیز در هر مطب و مجموعه درمانی خواهیم بود تا افراد مراجعه‌کننده از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

موسویان خاطرنشان کرد: در این طرح اگر پزشک خانواده نتواند فرد را مداوا کند وی را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد که این پزشک متخصص نیز باید نتیجه درمان فرد مورد نظر را برای ثبت در سامانه الکترونیکی خانواده به پزشک عمومی ارجاع دهد تا در سامانه الکترونیکی سلامت موارد به صورت دقیق ثبت و پیگیری شود.

وی به مزایای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و عنوان داشت: کاهش بار هزینه‌های درمان خانواده‌ها، افزایش اشتغال پزشکان عمومی، سامان‌دهی منطقی عملکرد پزشکان در ایفای نقش پزشک خانواده، ایجاد بلوک‌های جمعیتی جهت اراﺋﻪ خدمات و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به خانوارهای زیر پوشش پزشکان مربوطه خود، آزاد بودن افراد و خانوارها در انتخاب پزشکان خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین اصول حقوق بیماران و شهروندان در انتخاب شکل و نوع خدمات مورد نیاز است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول