اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

پزشک خانواده در روستاها چهره عدالت انقلاب را به نمایش گذاشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق محروم و روستایی چهره عدالت را در نظام اسلامی ما به شایستگی به نمایش گذاشته است.

پزشک خانواده در روستاها چهره عدالت انقلاب را به نمایش گذاشت

فرهاد پورفرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در راستای اجرای موفق طرح پزشک خانواده در استان جلسات متعددی با پزشکان و نمایندگان قانونی آنها در قالب تشکل‌ها برگزار شده است.

پورفرضی ابراز داشت: پزشکان ما با کلیات طرح  پزشک خانواده موافق هستند و ستاد اجرایی را در راهبری این طرح همراهی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: برخی پیشنهادات و اصلاحیه‌ها نیز در حوزه تامین زیرساخت‌ها وجود دارد که امیدواریم با رفع نواقص احتمالی اجرای طرح در شهرستان‌ها با کمترین مشکل آغاز شود.

این مسئول بیان داشت: به ازای هر 2 هزار و 500 فرد زیر پوشش در هر مطب و مجموعه بهداشتی و درمانی منابع مالی در اختیار متولیان قرار می‌دهیم تا بر اساس سرانه تعیین شده بتوانند کارها را به پیش ببرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اعلام اینکه یک شبه نمی‌توان پزشک خانواده و فرهنگ مراجعه درست به پزشک را اصلاح و تعریف کرد، افزود: ما به گذشت زمان و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق در این حوزه نیاز داریم تا بتوانیم یک روند مطلوب و رو به جلو را در اجرای این طرح شاهد باشیم.

پورفرضی تصریح کرد: در ستاد اجرایی برای حل مشکلات احتمالی تدبیر و راه حل‌های مناسب را تدارک دیدیم تا مردم آزادانه و با حق انتخاب، پزشک عمومی مورد نظرشان را برگزینند و ما طبق قرارداد بتوانیم پرداختی خودمان را به پزشکان و مجریان این طرح داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت سرانه تعیین شده در مناطق محروم 20 درصد افزایش پرداخت را شاهد خواهیم بود.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر پزشک این طرح سالخوردگان، بیماران و کودکان با بیماری مزمن را زیر پوشش قرار دهد رقم پرداختی تا 2.5 برابر قابل افزایش است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول