اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

تشریفات بی‌جا به فرهنگ ایثار و شهادت لطمه می‌زند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: تشریفات نابجا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را با مشکل مواجه کرده است.

تشریفات بی‌جا به فرهنگ ایثار و شهادت لطمه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح الله عبدالهی صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خلخال اظهار داشت: شهدای ما در جامعه هنری را خلق کردند که هنوز هم بسیاری از کوته‌فکران به عمق این هنر پی نبرده‌اند.

وی با بیان اینکه در معرفی و شناساندن این هنر عظیم شهدا وظیفه‌ای بزرگ و مسئولیتی انسانی بر دوش همه ماست، افزود: پرداختن به تشریفات به جای توجه به محتویات از جمله مشکلات مهم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که به نظر می‌رسد در برگزاری مراسم و برنامه‌های ترویج ایثار و شهادت دوری از هرگونه تشریفات ضروری است.

فرماندار خلخال در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: گلزار شهدای شهر خلخال با تخصیص 500 میلیون ریال اعتبار اولیه بازسازی و ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به مشکل پراکنده بودن قبور شهدای شهر خلخال خواستار مطالعه و طراحی گلزار شهدای گرانقدر شهر خلخال و احداث گلزار شهدا در شأن و منزلت شهدای این شهر شد.

عبدالهی ساخت یادمان جمعی شهدا همراه با بازسازی تک مزار شهدا را از برنامه‌های در دست اقدام در سال جاری با هدف ساماندهی گلزار شهدای شهر خلخال ذکر کرد.

وی در ادامه خواستار تلاش اعضای شورای فرهنگ ایثار و شهادت خلخال برای تامین باورهای دینی و ترویج این فرهنگ در بین جوانان جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی جامعه نسبت به شناخت فرهنگ ایثار و شهادت از راه‌اندازی نمایشگاه آثار هنری هنرمندان شهید خلخال در طی سال جاری خبر داد.

سید احمد معصومی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ غنی مختص به اسلام بوده که نسل جوان امروزی جامعه از آن فاصله گرفته‌اند و تهاجم فرهنگی بیگانه و تبلیغات سوء رسانه‌ای از سوی غرب، تضعیف باورهای دینی‌، برخورد نادرست و غیرتربیتی با جوانان و نبود برنامه منسجم و کافی برای معرفی این فرهنگ به نسل جوان امروزی از جمله علل ایجاد فاصله مابین جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

وی در پایان سخنان خود ارتقای آگاهی و دانش عمومی را به عنوان یک راهکار اساسی برای از بین بردن این فاصله ذکر کرد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول