اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار استان قزوین خبر داد

کاهش قاچاق کالا در قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار استان قزوین گفت: میزان قاچاق کالا از نظر ارزش و قیمت در چهار ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان قزوین کاهش داشته‌ایم.

کاهش قاچاق کالا در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، احمد عجم در دومین جلسه ستاد قاچاق کالا و ارز استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین تولید‌کننده کالای قاچاق نیست اما حلقه ارتباطی و گذرگاه عبور برای ترانزیت کالاهای قاچاق به استان‌های مرکزی و پرجمعیت کشور است و از طرف دیگر می‌تواند به عنوان معبر ترانزیت کالای قاچاق به خارج از کشور نیز مورد استفاده قاچاقچیان باشد.

وی افزود: بهترین راه مبارزه با این پدیده شوم این است که اصل موضوع از بین برود و لازمه این امر فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ مصرف و استفاده از کالاهای تولید داخلی بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری در سال جاری است.

استاندار ادامه داد: باید مصرف کالای ایرانی جدی گرفته شود و با فعالیت‌های مختلف نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: براساس بخشنامه ابلاغی به سازمان‌ها و ادارات، هیچ دستگاهی حق ندارد نسبت به تبلیغ کالاهای خارجی در تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر اقدام کند و در صورت مشاهده به عنوان تخلف با این موضوع برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید اهمیت، کیفیت و ضرورت استفاده از کالای ایرانی تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: باید طرح شبنم به عنوان شبکه بازرسی و نظارت مردمی در اجرای طرح فروش کالاهای داخلی جدی گرفته شود و با برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی نسبت به بالا بردن سطح دانش و آگاهی مدیران و شهروندان نسبت به این طرح اقدام کرد.

وی در خاتمه بر هدایت حقوقی و تسریع در ارجاع و اجرای پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز در استان قزوین تاکید کرد.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول