اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر گچساران:

نخستین چاه تأمین آب شرب عشایر گچساران حفر شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: نخستین چاه تأمین آب شرب عشایر این شهرستان حفر شد و این چاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین چاه تأمین آب شرب عشایر گچساران حفر شد

بهمن آزادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: روستائیان و عشایر غیور ایران اسلامی، قشر تولیدکننده و مؤثر چرخه اقتصادی بوده و حمایت از آنان ضرورت دارد.

وی با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی مطلوب به عشایر و جلب رضایت‌مندی آنها ابراز داشت: حمایت کافی از عشایر سبب ایجاد پشتوانه محکم برای افزایش تولیدات دامی و کشاورزی می‌شود.

آزادی با اشاره به خدمات‌رسانی و توجه به عشایر در گچساران توسط برخی ادارات و نهادها گفت: به عشایر این شهرستان خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد اما مطلوب نیست و همکاری و همراهی سایر ادارات در این زمینه ضرورت دارد.

رئیس امور عشایر گچساران خاطرنشان کرد: بر اساس ماده پنجم آیین‌نامه ساماندهی عشایر، همه دستگاه‌های اجرایی موظف به هزینه‌ کردن بخشی از اعتبارات خود در مناطق عشایری هستند.

آزادی عنوان داشت: همگام با توسعه مناطق روستایی، مناطق عشایری نیز باید توسعه یافته و شاخص‌های برخورداری متناسب با روستاها توسعه یابد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی امور عشایر گچساران برای خدمات‌رسانی به مناطق اسکان عشایر افزود: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در برخی مناطق اسکان عشایر به پایان رسیده و در برخی مناطق دیگر در حال اجرا است.

صرف هزینه 3 میلیارد و 500 میلیون ریالی برای حفر چاه آب شرب عشایر گچساران

آزادی مشکل کم‌آبی را از عمده‌ترین و مهم‌ترین مشکلات عشایر گچساران عنوان کرد و گفت: اولین چاه آب شرب عشایر گچساران در منطقه کلک روستای سربیشه حفر شده است.

رئیس امور عشایر گچساران تصریح کرد: این چاه با صرف هزینه‌ای افزون بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال حفر شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

آزادی یادآور شد: هزینه حفر و احداث این چاه از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها بوده و با بهره‌برداری از این چاه افزون بر یک‌هزار و 300 خانوار عشایری گچساران از طریق تانکرهای عشایری آبرسانی می‌شوند.

وی بیان داشت: این چاه به عمق 250 متر بوده و اجرای خط انتقال برق به طول یک‌هزار و 300 متر، احداث ساختمان موتورخانه، نصب الکتروپمپ با تابلو مربوطه، دو کیلومتر خط انتقال شش اینچ آب و یک منبع 250 متر مکعبی از دیگر مراحل و تجهیزات این چاه است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول