اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 30 سال صورت می‌گیرد

مرمت و احیاء رشته قنات منطقه عشایری دوچاهی سبزوار

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایری سبزوار از مرمت و احیاء یک رشته قنات پس از گذشت 30 سال در محله عشایری دوچاهی این شهرستان خبر داد.

مرمت و احیاء رشته قنات منطقه عشایری دوچاهی سبزوار

محمد نبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: مرمت و احیاء این رشته قنات که در محله عشایری دوچاهی این شهرستان سبزوار واقع شده، پس از گذشت 30 سال صورت گرفت.

رئیس امور عشایری سبزوار در ارتباط با اعتبارات مورد نیاز این طرح گفت: اعتبار این طرح 200 میلیون ریال است که از محل اعتبارات خشکسالی مدیریت جهاد کشاورزی تامین شده است.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این طرح سه سال است، افزود: این طرح از اواسط فروردین ماه آغاز و در اواسط تیر ماه به اتمام رسیده است.

رئیس امور عشایری سبزوار 300 متر کول‌گذاری، 450 متر لایروبی قنات، احداث یک باب آبشخور دامی و منبع بتنی ذخیره آب به ظرفیت 500 متر مکعب را از جمله عملیات اجرایی این پروژه عنوان کرد.

این مسئول اذعان داشت: دبی این قنات متروکه، در حال حاضر به شش لیتر در ثانیه رسیده که آب مورد نیاز حمام بهداشتی، آب شرب 7500 راس دام سبک و مصارف غیر شرب 37 خانوار ساکن در محله عشایری دوچاهی را تاًمین می‌کند.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول