اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

آموزش قرآن با محوریت مردم به بسط آن کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: آموزش‌های قرآن کریم در قالب مردمی به بسط و گسترش مفاهیم الهی و آسمانی بیش از هر زمان دیگر کمک می‌کند.

آموزش قرآن با محوریت مردم به بسط آن کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در محفل قرآن، قاریان و مفسران برجسته اردبیل اظهار داشت: ما در هر مقطعی کارهای اجرایی و عملیاتی را به سمت مردمی شدن سوق دادیم نتیجه و پاسخی مثبت دریافت کردیم که در حوزه آموزش‌های علوم قرآنی نیز با بهره‌گیری از توان شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مردم نهاد می‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما در بخش مداحی و شعرا، هیئت امنای مساجد، تشکل‌های مذهبی، اداره مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و بسیاری از حوزه‌ها با خروج از تصدیگری دولتی توانسته‌ایم نتیجه مطلوبی بگیریم و در حوزه آموزش قرآن نیز باید با تقویت مؤسسات و خانه‌های قرآنی کار را به خود مردم واگذار کنیم.

ستوده خاطرنشان کرد: تبلیغات اسلامی امروز در کنار سایر سازمان‌ها انتظار دارد فضای جامعه، فضای قرآنی و فرهنگ و معارف غنی آن باشد که در این باب به نظر می‌رسد ما روز به روز می‌توانیم اهدافمان را جامه عمل بپوشانیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که با تشکیل شورای عالی قرآن در یک سال گذشته سعی می‌کنیم فعالیت‌ها در این حوزه منسجم و متشکل شود، اضافه کرد: معتقدیم داشته‌های ما در این حوزه بسیار غنی و سودمند است و با تکیه بر همین داشته‌ها می‌توان کار را به سرعت به سرمنزل مقصود رساند.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت در تقویت و احیای ارزش‌های متعالی و قرآنی توصیف کرد و ادامه داد: خانواده‌های ما امروز حتی از نان شب نیز به استراتژی تربیتی درست نیاز دارند تا بتوانیم در یک فرآیند مستمر جامعه مهذب و به دور از هرگونه معاصی داشته باشیم.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل قرآن را محور حرکت‌های غرورآفرین در حوزه تربیتی و اصلاح بسیاری از نارسایی‌ها و کج‌روی‌ها در جامعه توصیف کرد و بیان داشت: حضور جوانان در برنامه‌های مختلف قرآن‌آموزی به ویژه شکل‌گیری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد نشان‌دهنده تثبیت این فرهنگ در حرکت تربیتی است.

ستوده همچنین توصیه مقام معظم رهبری را که همه ظواهر ظاهری و باطنی جامعه باید رنگ و بوی قرآنی و حرکت به سمت قرآن آموختن بگیرد، گفت: همه مسئولان و خانواده‌ها باید در ترویج قرآن، تلاوت، انس با آن و همچنین حفظ کلام الهی همت کنند که در این صورت همه جامعه سرشار از نور و برکت و رحمت می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول