اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

زکات فاصله طبقاتی را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: پرداخت زکات در جامعه اسلامی سبب از بین رفتن فاصله طبقاتی و گاه نگاه از بالا به پایین می‌شود.

زکات فاصله طبقاتی را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: زکات به عنوان یکی از احکام اقتصادی و بالاتر از آن ارزشی در دین اسلام زمینه عدالت اجتماعی را فراهم آورده و از فقر و برخی ناملایمتی‌های اقتصادی جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر زکات اموال مطابق آنچه که در فقه اسلامی آمده است مورد عمل قرار گیرد و به مرحله اجرا در‌آید بسیاری از نارسایی‌های اقتصادی برطرف شده و فقرای جامعه نیز غنی می‌شوند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار یادآور شد: فریضه واجب الهی زکات نه تنها زمینه‌ساز بسیاری از تحرکات و پویایی اقتصادی در نظام اسلامی است بلکه یک بستر خوبی نیز مهیا می‌کند تا توزیع ثروت در جامعه به شکل عادلانه انجام شده و از برخی معایب و نارسایی‌ها کاسته می‌شود.

قیاسی به همت زارعین منطقه در پرداخت زکات آن هم به شکل اختیاری اشاره کرد و گفت:‌ راهکارهای اساسی در این زمینه با هدف تقویت امور دینی مانند زکات در جامعه صورت گرفته است تا یک روش و شیوه مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ زکات در دستور کار قرار گرفته و مورد دقت و اهتمام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مسئول جمع‌آوری زکات استان اردبیل نیز در سخنانی با بیان اینکه ظرفیت زکات استان حدود 12 میلیارد تومان است، بیان داشت: شهرستان‌های شمالی استان در ردیف اول پرداخت زکات قرار دارند و امسال پیش‌بینی می‌کنیم زکات جمع‌آوری شده در این استان به مرز 5 میلیارد تومان برسد.

حجت‌الاسلام قاسم احد‌زاده همچنین موضوع تقویت این فرهنگ اصیل اسلامی را در بین افراد جامعه به ویژه کشاورزان و زارعان یادآور شد و تصریح کرد: اگر فرهنگ زکات در جامعه به معنای واقعی رونق بگیرد به یقین قادر خواهیم بود بسیاری از پلشتی‌ها و نارسایی‌ها را از چهره اقتصادی و معیشتی مردم و امت اسلامی برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه مشابه در شهرستان کوثر نیز فرماندار این شهرستان در سخنانی از جمع‌آوری 48 میلیون تومان زکات در یک سال گذشته خبر داد و گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده 43 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

سعد الله رئیس ساداتی پیش‌بینی کرد: با همت عاملان و پرداخت‌کنندگان زکات میزان زکات پرداختی اهالی کوثر در سال جاری به 70 میلیون تومان برسد.

وی با اعلام اینکه بخشی از این زکات جمع‌آوری شده صرف عمران و آبادانی روستاها می‌شود، اظهار داشت: قرار است بخش دیگری نیز در اختیار فقرا و مستمندان قرار گرفته تا بسیاری از نیازهای آنها برطرف شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول