اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سراوان خبر داد

همایش زکات در سراوان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی سراوان گفت: در مردادماه جاری، همایش بزرگی تحت عنوان زکات در شهرستان سراوان برگزار می‌شود.

همایش زکات در سراوان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای زکات در دفتر فرمانداری شهرستان سراوان اظهار داشت: مسئله زکات از نظر قرآن در آن حد از اهمیت است که در قرآن کریم عموماً هر جا دستور به نماز آمده، به دنبال آن دستور پرداخت زکات ذکر شده است.

وی افزود: خدای تعالی در سوره مبارکه بقره می‌فرماید" ای کسانی که ایمان آورده‌اید از آنچه روزیتان کرده‌ایم انفاق کنید پیش از آنکه بیایید روزی که در آن داد و ستد و دوستی نیست"، زکات به منظور آزمایش ثروتمندان و کمک به فقرا مقرر شده و به راستی اگر مردم اموال خود را بپردازند، مسلمان نیازمند و فقیری به جای نخواهد ماند.

رئیس تبلیغات اسلامی سراوان بیان داشت: برای هر چیزی زکاتی است یعنی چنان نیست که زکات تنها در اموال، که بخشی از نعمت‌های الهی است مقرر شده باشد، بلکه همه نعمت‌هایی را که خداوند به بندگان عطا فرموده زکاتی دارد مثلا"زکات علم، نشر و گسترش دادن آن است، و زکات بردباری، تحمل و زکات مال، بخشش و زکات قدرت، انصاف و زکات بدن، جهاد و روزه است.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای شرکت کننده در جلسه مقرر شد: یکشنبه هشتم مردادماه جاری، همایشی تحت عنوان زکات با حضور مسئولان و معتمدان در شهرستان سراوان برگزار شود.

* نماز جمعه مظهر شکوه و عظمت اسلام است

رئیس تبلیغات اسلامی سراوان صبح امروز به مناسبت پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران اسلامی گفت: نماز جمعه، پایگاه و جایگاه حراست و حمایت از قرآن و نظام اسلامی و محور وحدت مردم و سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی است.

دهقان ادامه داد: خداوند در قرآن کریم، اهل ایمان را در روز جمعه به بر پاداشتن نماز جمعه و دوری از هر سرگرمی و کاری که آنها را از اقامه آن باز می‌دارد، فرا خوانده است و می‌فرماید "ای کسانی که ایمان آورده‌اید هنگامی که برای نماز روز جمعه ندا داده می‌شود، به سوی ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید اگر بدانید، این برای شما بهتر است".

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه و قهرمان خستگی ناپذیر دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی آیت‌الله طالقانی (ره) اظهار داشت: اجتماع امت اسلامی و گسترش صف‌های نمازگزاران نماز جمعه، نشانه قدرت اسلام و امید دهنده مؤمنان بوده و به امت اسلام قدرت، استقامت، عظمت و صلابت می‌بخشد.

امام جمعه سراوان اضافه کرد: به نمایش گذاشتن این قدرت سیاسی و عبادی جهان اسلام، دل دشمنان خدا و اسلام که همان منافقان و کافران هستند را مأیوس می‌کند و خدعه و نیرنگ‌های آنان را با صف‌های به هم فشرده امت اسلام برای همیشه ناکام می‌کند.

دهقان با اشاره به اینکه نماز جمعه هر شهر می‌تواند با بسیج مردم، بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن جا را به شیوه‌ای شایسته بر طرف و کشور را از همه نظر توانمند و شکوفا کند افزود: سنگر نماز جمعه، بهترین محل دعوت مردم به بسیج برای جهاد، دفاع از کیان انقلاب، حل مشکلات اجتماعی و یاری رسانی به دیگران است.

وی تصریح کرد: این قدرت عظیم مردمی که در نماز جمعه متجّلی می‌شود، همواره مورد توجه دوست و دشمن انقلاب بوده است و لذا امت اسلامی براساس وظیفه دینی سیاسی خود به دور از جریانات، برای حفظ کیان اسلام و انقلاب اسلامی در نماز جمعه با شکوه شرکت کنند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول