اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان:

دشمن برای ترویج بدحجابی برنامه‌ریزی کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: دشمن‌ برنامه‌های مدونی را در راستای ترویج فساد و کم رنگ کردن عفاف در جامعه در حال اجرا دارد.

دشمن برای ترویج بدحجابی برنامه‌ریزی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رویا دیوان‌بیگی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه امور بانوان و خانواده و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان کرمان با بیان این موضوع که عفاف بر بحث حجاب اولویت دارد، اظهار داشت: عفاف یک موضوع درونی است، اما حجاب یک نمود ظاهری است.

وی گفت: در دهه اول انقلاب به دلیل شور و نشاط اولیه و معنویت دوران دفاع مقدس فضای معنوی بر جامعه حاکم بود، اما پس از گذر از دهه اول دشمن که در جنگ رویاروی موفق به شکست مردم مسلمان ایران نشده بود از طریق جنگ نرم و شبیخون فرهنگی اقدام به ضربه زدن به اعتقادات جوانان کرد.

دیوان‌بیگی خاطر ‌نشان کرد‌: طرح‌هایی که توسط دشمنان در راستای ترویج فساد و کم رنگ کردن عفاف در جامعه در حال اجرا است به یک‌باره و تصادفی به وجود نیامده‌اند، بلکه با برنامه‌ریزی و به منظور ضربه زدن به معنویات و باورهای دینی انجام می‌شوند.

وی گفت‌: با وجود تمام تلاش دشمنان‌، وضعیت ایمان و پایبندی به حدود شرعی و رعایت حجاب و عفاف با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

دیوان‌بیگی ابراز داشت‌: جوانان ما در جریان حماسه نهم دی و 22 بهمن نشان دادند که پایبند به نظام و انقلاب هستند.

وی عوامل زیادی را بر وضعیت حجاب و عفاف مؤثر دانست و افزود‌: این موضوع باید از زوایای مختلف مورد بازنگری قرار گیرد.

دیوان‌بیگی نقش خانواده را بسیار حساس دانسته و تصریح کرد‌: محیط خانواده باید به گونه‌ای باشد که فرزندان در محیط خانواده از محبت سیراب شوند.

دیوان‌بیگی اظهار داشت: اگر فرزندان از کودکی در مهدهای کودک و مدرسه با اسلام و معارف الهی آشنا شوند در دوران جوانی و با ورود به دانشگاه و عرصه جامعه به لغزش نمی‌افتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان یکی از راه‌های نهادینه ساختن حجاب و عفاف در جامعه را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و ابراز داشت: افراد محجبه باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی‌، اقتصادی و ... حضور فعال داشته باشند و در صورتی که بانوان متدین تقاضای تشکیل سازمان مردم نهاد داشته باشند از طرح‌های آنان حمایت‌ می‌شود.

مهدی جعفری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری کرمان نیز با بیان اینکه میزان و شکل ظاهری پوشش و عفاف رابطه مستقیمی با اخلاق و فرهنگ انسان‌ها دارد‌، اظهار ‌داشت‌: ‌در جوامعی که به ارزش‌های اخلاقی اهمیت داده می‌شود، مردم پوشش کامل‌تر و مناسب‌تری دارند.

ناجی فرمانده سابق سپاه شهرستان کرمان نیز بیان داشت: دستورات اسلام انسان را به جایگاه اصلی او که مقام رفیع انسانیت است‌، نزدیک می‌کند.

وی حجاب و عفاف را نمودی از معارف الهی و اسلامی دانست و افزود: یکی از دلایل مهم گرویدن زنان کشورهای غربی و اروپایی به اسلام پوشش خاص زنان مسلمان است.

ناجی عنوان کرد: انسان‌ها ذاتاً به زیبایی و جلوه‌گری علاقه دارند، این علاقه باید به گونه‌ای هدایت شود که غیر از قرب الهی نباشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول