اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

تحریم اقتصادی ایران سیاستی از پیش شکست خورده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز راه مقابله با فشارهای اقتصادی را اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسئله تحریم اقتصادی ایران سیاستی از پیش شکست خورده است.

تحریم اقتصادی ایران سیاستی از پیش شکست خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اعمال اقتصاد مقاومتی در برابر ترفندهای اقتصادی دشمنان، اظهار کرد: باید با توسعه تولید ملی و تولید همه کالاهای مختلف مورد نیاز در داخل کشور، با توطئه اقتصادی دشمنان مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: عامل اصلی تحریم کشورمان از سوی دشمنان پیشرفت روزافزون ایران اسلامی و صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای دیگر و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان، افزود: ترکیب آرمانگرایی با واقعیات، در واقع حرکت مجاهدانه در چارچوب تدبیر است که لازمه آن، آگاهی عموم مردم، دست‌اندرکاران و همدلی و همراهی در همه عرصه‌ها است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آرمان‌های انقلاب جزو مطالبات مردم است و به همین علت از واقعیات مسلم و عینی جامعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه آرمان‌ها در حد شعار باقی نماند باید مسئولان و مردم آنها را به صورت منطقی و متین پیگیری کنند.

آیت‌الله شبستری تلاش دشمنان انقلاب برای بن‌بست نشان دادن راه ملت ایران اشاره و گفت: آنها به صراحت می‌گویند باید با تشدید فشارها و تحریم‌ها، مسئولان ایران را وادار کرد که در محاسبات خود تجدید نظر کنند اما ملاحظه واقعیات باعث می‌شود که ما نه تنها در محاسبات خود تجدید نظر نکنیم بلکه با اطمینان بیشتر به راه مورد نظر ملت ادامه دهیم.

وی ادامه داد: مسئله تحریم اقتصادی ایران سیاستی است که امتحان خود را پس داده و با ناکامی روبه‌رو شده و این تحریم‌ها سیاستی از پیش شکست خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تدابیر رهبری و همراهی مردم همواره موجب رفع چالش‌ها و تداوم مسیر انقلاب اسلامی شده است.

*مجامع بین‌المللی در برابر کشتار مسلمانان میانمار سکوت خود را بشکنند

وی با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار، حوادث هولناک و اسفبار کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و گفت: همه جنایت‌ها علیه مسلمانان برای مقابله با اسلام و بیداری اسلامی بوده و دست رژیم صهیونیستی و آمریکا در این حوادث نمایان است.

وی افزود: بدون شک هدف از این کشتارها، نسل‌کشی و از میان بردن نام اسلام از میانمار است، امروزه آوازه اسلام کشورهای مختلف جهان را فرا گرفته و امواج خروشان بیداری اسلامی، صحنه خاورمیانه و شمال آفریقا را دگرگون ساخته است.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار آنان از مجامع بین‌الملل خواست با تدابیر لازم از وقوع چنین حوادث هولناک و تاسف‌بار جلوگیری کنند.

*نماز جمعه مایه اقتدار نظام اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود نماز جمعه را مایه اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: هدف عمده و واقعی از تشکیل نظام اسلامی اهتمام به اقامه فرایض بود و ما هیچ‌ وقت نباید در این راه دچار فراموشی شویم.

وی ادامه داد: وحدت فکری و اعتقادی مسلمانان در نماز جمعه بیشتر متجلی می‌شود به همین دلیل دشمن همواره از برپایی چنین جمعی که به دور هم گرد آمده و صادقانه پیشانی بر روی زمین می‌سایند تا شکرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سالروز اهدای خون اظهار داشت: اهدای خون سنتی حسنه و برترین احسان‌ها و نیکی‌هاست. اهدای خون نه تنها موجب بیماری نمی‌شود، بلکه هر فرد سالم می‌تواند در سال چهار بار اهدای خون کند.

خطیب جمعه تبریز اظهار داشت: عموم مردم برای اهدای خون اقدام کنند و نیازمندان به این نعمت‌الهی را بهره‌مند سازند.

شبستری دین مبین اسلام را دین کمک به هم‌نوع و نیازمندان دانست که در آن رفع نیازهای مختلف مادی و معنوی انسان‌ها توسط ائمه اطهار(ع) و آموزه‌های اصیل قرآنی مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول